SEO (optimizacija web stranice za Google) se često predstavlja kao iznimno kompliciran i dugotrajan proces. Mi mislimo da to nije potpuno točno. Ukoliko slijedite nekoliko relativno jednostavnih smjernica pri izradi web stranica i nakon toga uporno radite na content marketingu i društvenim mrežama rezultat neće izostati.
Nekada davno (3-4 godine je u internet marketingu ogroman vremenski period) SEO se uglavnom radio postavljanjem linkova na razne forume, (plaćene) stranice i slično, no to više nije tako. Ili mooožda u jednom dijelu ipak je?!
U nastavku Vam nudimo nekoliko savjeta kako da se ipak primaknete toj neosvojivoj utvrdi - PRVOJ STRANICI GOOGLEA.
Počnite s definiranjem ciljeva
Koja je svrha moje web stranice? Što želim postići? Kako ću mjeriti uspjeh? Koji su moji konkurenti? Da bi ste bili uspješni u SEO-u najprije morate definirati ove i slične ciljeve.
Za početak, da pojednostavimo. Napišite listu pojmova za koje želite biti visoko pozicionirani na Googleu. To su oni pojmovi koje će vaši potencijalni klijenti upisivati kada im budu trebale vaše usluge/proizvodi. Ukoliko npr. izrađujete namještaj to će biti nešto kao: "namještaj po mjeri", "kuhinje po mjeri", "izrada kuhinja", "izrada ormara" i slično.
Kada ste popisali pojmove (nemojte pretjerivati s količinom) tada možete krenuti s pisanjem tekstova za web stranice. Bilo bi preporučljivo da vam ih, prije objave, ipak pregleda neki SEO stručnjak.
Osim tekstova, fotografije također imaju vrlo važnu ulogu u SEO-u. Bitno je nazivati ih na pravilan način i pisati alt tagove (googlajte 🙂 ).
Tehničke postavke web stranice
Iznimno je bitno da vaše web stranice budu pravilno postavljene kako bi ih Google (i ostali pretraživači koji nisu vrijedni spomena) mogao pravilno indeksirati (pročitati).
- Odaberite web adresu koja sadrži neku od ključnih riječi (preporučljivo, ali ne i obavezno)
- Pravilno nazivajte URL-ove (vezano za temu o kojoj pišete na pojednoj podstranici)
- Koristite naslove (H1, H2, H3) za isticanje pojmova koji su bitni čitateljima. Sjećate se ključnih pojmova spomenutih ranije? Slobodno ih ovdje upotrijebite.
- Izradite i pravilno postavite robots.txt file
- Izradite XML sitemap i prijavite se na Google
- Dodajte Google Analytics kod u stranicu da bi mogli pratiti broj posjeta
Neki od CMS-ova (mi preporučamo WordPress) uvelike će vam olakšati ovaj posao.
Tko još piše blog? To odavno nije in
NETOČNO!
Postavili ste ciljeve, izradili ste web stranicu i optimizirali ju. Sada vaš put prema prvoj stranici Googlea tek kreće.
Počnite pisati blog! Ne sutra, ne od sljedećeg mjeseca, već DANAS. Savjet jedne domaće i vrlo uspješne blogerice glasi: "Najbolje vrijeme za posaditi stablo bilo je pred 10 godina. Drugo najbolje vrijeme je sada!"
Pišite o zanimljivim temama s privlačnim naslovima i edukativnim materijalom te obavezno ubacite slike. Dijelite te članke na svim društvenim mrežama. Rezultate možda nećete primijetiti ovaj, niti sljedeći mjesec, ali vjerujte da će vam se isplatiti. NE ODUSTAJTE!
Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter... Što će mi sve te mreže?
Google prati objave vaših članaka na društvenim mrežama, lajkove, klikove, itd. Teško da će u početku netko osim vaše žene/muža majke ili oca samoinicijativno doći na vaš web. Naravno da je to tako kada vas još nigdje ne može ni pronaći. Zato im stavite te članke i objave "pod nos" i nadajte se da će se tu i tamo netko zeznuti i slučajno kliknuti na njih. 🙂 Naravno, bilo bi preporučljivo i da povremeno platite Facebooku da malo "pogura" te vaše objave, kako bi ih pročitao, shareao, komentirao i lajkao što veći broj ljudi.
Objavljujte, mjerite, ponavljajte, objavljujte, mjerite, ponavljajte...
Zavirite u rezultate na Google Analyticsu:
- Što je upalilo?
- Što nije
- Zašto?
- Kako dalje?
Cilj praćenja rezultata je da vam pomognu odlučiti kako dalje. Naravno da nećete pisati o temama za koje primjećujete da nisu čitane i nemaju lajkova. Izdvojite nekoliko onih koje su čitateljima bile najzanimljivije i složite nove naslove. Ukoliko budete radili tako "u krug", kristalizirat će se najbolje teme i vaša će stranica biti sve bolje posjećena.
Ovo je samo dio savjeta za uspješan SEO (pa ne možemo vam baš sve otkriti) i istina je da treba uložiti mnogo truda dok ne počnete primjećivati rezultate, ali ukoliko ste uporni budite sigurni da oni neće izostati. Godinu - dvije nakon što ste poslušali naše savjete za SEO (i one iz ostalih članaka) pošaljite nam mail sa zahvalom. 😉