Blog

Top 10 trendova u grafičkom dizajnu 2016.

Top 10 trendova u grafickom dizajnu 2016.

TOP 10 trendova u grafičkom dizajnu 2016.

Većina će se složiti da je godina koja je na izmaku bila uzbudljiva i interesantna kada je u pitanju grafički dizajn. No što ako se time ne bavite? Ukoliko ste vlasnik neke tvrtke ili ako posjedujete blog, zasigurno želite biti u toku i znati što je danas “in”. Klijenti dobivaju dojam o vama na osnovu vašeg vizualnog identiteta, profila na društvenim mrežama, posljednjeg posta ili letka. Ako pratite nove trendove te im pridodajete važnost, ovo je svakako jedan od članaka koji želite pročitati. Navesti ćemo 10 najznačajnijih točaka grafičkog dizajna u 2016.

 

1. Funkcionalnost 

U 2016. sve će biti usmjereno prema korisniku. Njegov dojam biti će najznačajniji element grafičkog dizajna. Koliko će biti važno da vaš dizajn bude lijep i jedinstven, jednako će biti važno i koliko je on funkcionalan. “Da, super ti je dizajn na web stranici, ali nisam baš siguran da znam kako menu funkcionira”. Ovakvu rečenicu od strane korisnika nećete si smjeti dozvoliti. Koliko će korisnik biti zainteresiran za Vašu web stranicu biti će jedna od glavnih stavki u 2016. Biti će Vam uistinu teško poslovati online ukoliko ovaj element ne uzmete u obzir.Bez obzira na to koliko Google mijenja svoje SEO algoritme, sve se svodi na jedno: Vaše web stranice moraju se učitavati brzo i biti jednostavne za uporabu!.Vrijeme učitavanja je veliki problem stranicama koje omogućuju online kupovinu. Dodajte samo 1 sekundu više na učitavanje Vaše web stranice i ona će rezultirati padom kupovine od čak 27%. Ovo nam govori samo jedno: koliko god dobro izgledala Vaša stranica, još je važnije da se učita iznimno brzo.

 

2. Responzivni dizajn

Svima je jasno da danas web stranica mora biti prilagodljiva različitim veličinama ekrana. Mobitel je postao “uređaj broj 1” kada je riječ o pretraživanju podataka i pristupanju web stranicama. Čak i Google lošije pozicionira one stranice koje nisu prilagodljive mobilnim zaslonima. Korisniku više nije dovoljno da prilikom mobilnog pretraživanja samo pronađe informaciju koju je tražio. Od web stranice se očekuje primamljiv grafički dizajn te funkcionalnost. Iz tog razloga, ukoliko se vašoj web stranici ne može u potpunosti pristupiti putem mobitela i privući pažnju korisnika, pravo je vrijeme za radizajn.U 2016. uloga responzivnog dizajna biti će još i veća. Cijelo vaše grafičko umijeće morati će doći do izražaja, a uz to i biti prilagođeno ekranima svih veličina. Da, to će utjecati i na prikaz logotipa, banera, slika i svih ostalih grafičkih sadržaja koji Vam padnu na pamet. Čak i velike svjetske tvrtke bile su primorane napraviti redizajn svojih web stranica pridržavajući se pri tome pravila koje nameće responzivni dizajn.

 

3. Pametni izbornici

Skriveni izbornici koji se pojavljuju niotkud, ovisno o aktivnostima korisnika, uskoro će biti neizostavno pravilo. No pri tome će biti važno da se pozornost korisnika ne odvrati od onog što on uistinu traži. Čak i ako ne možemo odmah uočiti izbornik, iskustvo nam govori da je on prisutan na svakoj web stranici. Zato, nemojte se uzrujavati, on će se pojaviti kada ga budete trebali. U nastavku pogledajte primjere skrivenih izbornika: http://designmodo.com/hidden-menus/

 

4. Moduli i pisanje u zasebnim cjelinama

Nitko voli čitati duge tekstove u kojima se ne vidi kraja, zar ne?Prva stvar koju možete učiniti po tom pitanju jest pisati u kratkim paragrafima. Pisanje u zasebnim cjelinama omogućuje bolju preglednost teksta, lakše čitanje, a uz to i zainteresirate čitatelja na način da ima pregled različitih djelova Vaše web stranice.

graficki-dizajn-moduli

Kao i dok čitate časopis, web stranica je puno zanimljivija kad naše oči mogu “skakati” s jedne cjeline na drugu, a svaka cjelina posjeduje različit sadržaj.Kada je riječ o zasebnim cjelinama, pod ovu točku mogli bi dodati i jednu podtočku koju bi mogli nazvati: Cjeline i beskonačno “skrolanje”.Koja je posljednja novost kada je riječ o cjelinama? Skrolanje. Svaka cjelina omogućuje zasebno skrolanje, a pri tome ne ovisi o niti jednoj drugoj cjelini. Možda ovo zvuči komplicirano, ali uistinu nije tako. Najbolje je da se uvjerite sami: primjer zasebnih cjelina.Sve je počelo s beskonačnim “skrolanjem”, trendom koji ste mogli primijetiti u 2015. Neke od najpopularnijih svjetskih stranica i društvenih mreža koriste upravo taj način pregleda: Facebook, Twitter, Pinterest… Ono je lakše i brže od klikanja, ne prekida korisnika pri pregledu određenog sadržaja i ne postoji vrijeme učitavanja podstranica. Nije čudno što se jedan Facebook može pohvaliti nevjerojatno brzim vremenom učitavanja stranica svojih korisnika. Još kada stranica posjeduje “pravi” sadržaj, beskonačno skrolanje može biti iznimno privlačno.

 

5. Flat dizajn

Flat dizajn postao je sveprisutan u 2015., međutim njegova popularnost u 2016. biti će još i veća. Veliki brendovi popratili su ovaj trend posljednjih nekoliko godina držeći se onog: “manje je više”.
Sljedeća slika najbolje prikazuje koliko je flat dizajn prihvaćen.

flat dizajn

Štoviše, flat web dizajn ima još jednu prednost: slike zauzimaju manje memorije i ne opterećuju dodatno stranicu pri njenom učitavanju.

 

6. Vizualno pripovijedanje

Sigurno ste čuli za izraz: ”Slika vrijedi tisuću riječi”. Tako bi najjednostavnije mogli opisati vizualno pripovijedanje. Pomoću grafičkih prikaza učinit ćete priču još zanimljivijom i življom. Evo i nekih činjenica:

  • 100 milijuna ljudi pogleda barem jedan video na dan
  • Šanse da posjetitelj vaše web stranice nešto kupi su 64% veće nakon što pogleda video
  • 80% posjetitelja se unutar 30 dana ponovno vrati na vašu stranicu ukoliko su pogledali video
  • 92% onih koji su pogledali video na mobilnom telefonu podijeliti će vaš sadržaj s drugima
  • Ljudi zamjećuju grafičke elemente 60 000 puta brže nego dok čitaju

Zaključak: Grafički (vizualni) prikaz je mnogo bolji nego "goli" tekst.

 

7. Infografika i tipografija

Iako su ovo dvije zasebne cjeline mi smo ih odlučili staviti pod jednu točku budući da obje pridonose vizualnoj prezentaciji informacija/podataka/znanja.Postoji li bolji način za nešto prepričati ili podijeliti s nekim neku informaciju od infografike?Postoji i razlog zašto je infografika “in” kada je u pitanju digitalni marketing, bilo da je riječ o društvenim mrežama, content marketingu, optimizaciji… Svi vole dobru infografiku, a pored toga ona se “sharea” 3 puta više nego bilo koji drugi grafički sadržaj.Ono što svaka dobra infografika sadrži je jedan do dva odgovarajuća fonta. Tipografija postaje ključni element vizualnog identiteta svakog velikog brenda. Ona je jezik za sebe. Unazad nekoliko godina, samo su grafički dizajneri znali pričati tim jezikom i razumjeli ga. Danas to više nije slučaj. Privlačni i popularni fontovi svima su na “dohvat ruke” zahvaljujući pristupu raznolikim web fontovima (jedan od njih je i Google Fonts).U 2016. biti će povratak velikih fontova, naročito za logotipe i naslove. Također će biti “in” fontovi koji nalikuju ručnom pisanju.  Tipografija = novo, jedinstveno, cool.

 

8. Boje

Kada je riječ o bojama pripremite se na 80-te! Biti će to svijet svijetlih pastelnih boja i blještavila, veselo i sunčano mjesto u kojem ćete se moći izraziti. U nastavku prikazujemo TOP 10 boja za 2016. (prema Pantoneu). Ovaj trend neće zahvatiti samo digitalni marketing, nego i druga područja dizajna, kao što je dekoracija interijera i dr.Što god činili, nemojte izabrati neku dosadnu, izblijedjelu boju. Nemojte reći da niste bili upozoreni! 😉

graficki-dizajn-boje

 

9. Plaćenim fotografijama recite: “Zbogom!”

Ljudi su napon shvatili da su plaćene fotografije (kakve nam omogućuje jedan Stock Photo) najdosadnije i najneoriginalnije stvari koje možete učiniti za svoj web. Došlo je vrijeme alternativnih, besplatnih izvora u kojem su fotografije visoke kvalitete dostupne svima.Zašto plaćati fotografije kada imate na milijune besplatnih izvora??? 2016. je vrijeme u kojem će svi koristiti besplatne fotke za uređivanje svoje web stranice, bilo u privatne ili profesionalne svrhe.A što je sa crtežima koji su izvedeni rukom? Njih ćete se itekako nagledati u 2016.

 

10. Video sadržaji i GIF-ovi

Zasigurno ste do sada vidjeli neke od cool stranica koje u svojoj pozadini imaju nekakav video. Istina je da to podrazumijeva duže vrijeme učitavanja Vaše web stranice, ali to će se promijeniti kada ljudi shvate kako kompresirati taj isti video sadržaj što je više moguće. Evo i nekih smjernica kako načiniti web stranicu sa izvanrednim videom u pozadini: video u pozadini. Ono što je važno za napomenuti je da će video sadržaj mijenjati fotografiju sve češće. Svjedočit ćete i invaziji GIF-ova za koje je kriv Facebook. Biti će ih posvuda. Pogledajte neke od najinteresantnijih: naj gifovi !