10 najbitnijih statistika za vaš content marketing
Kao što često spominjemo u našim člancima, da bi znali koliko smo dobri u content marketingu i koliko naš sadržaj "pali" kod potencijalnih klijenata moramo mjeriti rezultate. Saznajte koji su to najbitniji pokazatelji pomoću kojih ćemo lakše planirati buduće akcije.
1. Pregledi web stranice (page views)
Naravno, na prvom mjestu je broj pregleda web stranice. Najbolji i najbitniji pokazatelj sadržaja koji je vašim čitateljima ili potencijalnim klijentima zanimljiv i koji nam pomaže da filtriramo teme za naše buduće članke ili objave. Broj pregleda stranica kao i većinu ostalih statistika možete pratiti ako povežete vašu web stranicu s Google Analyticsom.
2. Broj jedinstvenih posjetitelja (unique visitors)
Praćenje samo pregleda web stranice može vas zavarati iz razloga što jedan posjetitelj može kliknuti na više stranica ili više puta iznova ući na istu. Praćenjem broja jedinstvenih posjetitelja znate koliko je točno "široka" vaša publika, ali i koliko se posjetitelja vraća na vašu web stranicu.
3. Prosječno vrijeme provedeno na web stranici
Prosječno vrijeme "boravka" na web stranici dati će vam podatak o tome da li posjetitelji samo prelete podnaslove vaših članaka ili ih stvarno detaljno pročitaju i smatraju korisnima. Teme članaka na kojima se dulje zadržavaju možete ponovo obrađivati i objavljivati.
4. Broj otvaranja emailova
Alati za izradu i slanje newslettera (email marketing) kao što su MailChimp, SendinBlue, GetResponse, Emma, Zoho Campaigns i drugi mogu vam dati informaciju koliko puta je vaš email otvoren i u koje vrijeme. Ovaj podatak će vam pomoći da odaberete najbolje vrijeme za slanje već nakon nekoliko poslanih kampanja. Također, primijetit ćete i kakvi naslovi najviše privlače vaše potencijalne klijente.
5. Klikovi u emailu
Isti alati za kreiranje emailova spomenuti maloprije mogu vam dati i podatak na koje je linkove ili call-to-actione (CTA) koliko puta kliknuto. Tako ćete znati koji tekst ili boja CTA buttona najviše "privlači" na klik i ponovo optimizirati za buduća slanja.
6. Stopa napuštanja web stranice (bounce rate)
Bounce rate ovisi o dva klika; ulazu na web stranicu i izlazu. Ako se oba klika dogode na istoj podstranici to se računa kao "bounce" jer posjetitelj nije kliknuo na neki od vaših internih linkova. Moglo bi se reći i da niste dovoljno zainteresirali posjetitelja da bi ostao na vašim stranicama.
7. Broj posjećenih stranica (pages per visit)
Kao što smo rekli, bounce vam pokazuje koliko je posjetitelja napustilo vaš web bez ikakve interakcije, a ova statistika pokazuje vam koliko je osoba klikalo po vašim podstranicama. Povežite svoje nove postove i tekstove sa starima (ali pazite da su još uvijek aktualni) kako čitatelji ne bi pobjegli čim su dobili tu jednu informaciju koja im je trebala (nemojte pretjerivati).
8. Trajanje sesije (session duration)
Kako kaže Google: "Sesija je skup interakcija koje se odvijaju na web-lokaciji unutar zadanog vremenskog okvira." Jednostavnije, to je vrijeme koje posjetitelj provede na vašim web stranicama i morate se potruditi da ono bude što duže.
9. Dijeljenje na društvenim mrežama (social media shares)
Koji tip sadržaja motivira posjetitelja da ga dijeli na društvenim mrežama? Koristeći alat kao što je SharedCount možete saznati koliko je puta neki sadržaj s vaših web stranica dijeljen i na kojim mrežama.
10. Broj followera
Da bi zadržali posjetitelja putem društvenih mreža on mora kliknuti na "follow" i tada će nastaviti dobivati obavijesti o vašim novostima, postovima i akcijama i (nadamo se) ponovo kliknuti i otići na vašu web stranicu. Postoje brojni online servisi na kojima možete pratiti broj vaših followera na društvenim mrežama kroz duži vremenski period.
Ovih 10 statistika su samo osnova i početak analitike u digitalnom marketingu. Prateći samo njih i poduzimajući akcije u skladu s rezultatima koje vidite već ćete napraviti veliki napredak i rezultati neće izostati. Kreirajte, pišite, objavljujte, analizirajte, a onda opet ispočetka. 🙂