Pop up, da ili ne!?
Sigurni smo da ste se i sami bezbroj puta zapitali služe li čemu ti frustrirajući i dosadni pop-up prozori koji svakih par sekundi iskaču pred vas i skreću vam pozornost s onoga što čitate. HubSpot je ustanovio da su upravo ti pop-upovi jedni od 3 najomraženijih elemenata oglašavanja, rame uz rame s telemarketingom i automatskim video sadržajima koji startaju bez vašeg dopuštenja.
Sada se vjerojatno pitate...
Koja je uloga pop-up formi? Trebam li ih uopće koristiti?
Pop-out prozori mogu djelovati naporno i zamarajuće, ali oni doista funkcioniraju!
Statistike govore da:
• pop-out forme koje susrećete na web stranicama povećavaju broj vaših pretplatnika za 1,4%
• samo 0,25% novih posjetitelja će izvršiti neki oblik kupovine, no kada ih "vežete" i tako potaknete da vas posjete opet, šanse za kupnju vaših proizvoda ili usluga rastu za čak 9 puta
• vjerojatno ste i sami zamijetili sve veći broj web stranica koje vam pri svakom pokušaju odlaska istih izbace pop-out prozor. Statistika kaže da se tim jednostavnim trikom broj prijavljenih posjetitelja poveća za 600%
Usprkos njihovoj omraženosti (od strane posjetitelja web stranica), njihovo korištenje je u porastu. Ključ je u tome da se pop-up forme trebaju znati koristiti na pravi način! U tom slučaju mogu znatno povećati stopu konverzije i naposljetku (običnog) čitatelja pretvoriti u budućeg kupca.
Dosadno VS učinkovito
Cilj pop-upa je upravo konverzija. No što bi značila ta konverzija? Mogli bi reći da se konverzija dogodi svaki put kada posjetitelj vaše web stranice učini upravo ono što ste od njega priželjkivali, tj. ono na što ste ga naveli koristeći svoje marketinške trikove.
Konverzija se može mjeriti na nekoliko načina. Ne morate imati web shop da bi ostvarili konverziju. Otvaranje poslanog emaila, ispunjena kontakt forma, pročitani članak kojeg ste objavili, svaki link na koji je posjetitelj kliknuo, bilo na web stranici ili na društvenim mrežama, sve to doprinosi ostvarivanju visoke stope konverzije. Možda nećete time odmah ostvariti prihod, ali jednom kada se taj posjetitelj nađe u vašoj bazi podataka, uvijek mu možete pristupiti odgovarajućim i dobro osmišljenim marketing kampanjama.
Dakle, konverzija je upravo ono što vi želite da bude!
Sad kada smo razjasnili što je to konverzija, razjasnit ćemo...
Kako pop-up forme (pozitivno) utječu na vaše poslovanje?
Jednom kada posjetitelji vaših web stranica postanu vaši pretplatnici i postanu dijelom baze podataka otvaraju vam se nova vrata. Slanjem newslettera možete pristupiti ciljanoj publici i činiti sljedeće:
1. Promovirati svoje proizvode i usluge
2. Povećati publiku na društvenim mrežama te ujedno i svoju online prisutnost, kako po geografskom tako i na demografskom nivou
3. Informirati klijente o novostima i na taj im način omogućiti da budu u toku
4. Imati mogućnost komunikacije sa svojim posjetiteljima (klijentima), odgovoriti na njihova pitanja, savjetovati ih te im ponuditi prijedloge za potencijalnu buduću suradnju
5. Svakim novim pretplatnikom povećavate svoju listu klijenata, što je i cilj cijele priče. Veći broj pretplatnika znači veći broj potencijalnih klijenata.
I... što smo onda zaključili?
Pop-upovi. Jesu li dosadni? Naporni? Frustrirajući?
Vjerojatno jesu.
No jesu li funkcionalni? Efikasni?
Također JESU!
Ako se odlučite na korištenje pop-up formi, vrlo je važno da ih kreirate na pravi način. Pop-up forme mogu biti frustrirajuće i dosadne ako ih takvima napravite, ali ako ih pomno isplanirate i kreirate na pravi način mogu biti itekako učinkovite. Kakav će se pojavljivati na vašem webu, ovisi o vama samima.
U jednom od naših sljedećih članaka pišemo upravo o tome: Kako kreirati savršen pop-up?