Internet marketing

Pišite članke koje će potencijalni klijenti čitati i lajkati (8 savjeta)

pisite blog koji ce se citati

Imate li omiljene blogove (stranice) koje redovito čitate? Jeste li se registrirali na newsletter da bi dobili obavijest svaki put kada je objavljen novi članak? Jeste li spomenuli taj web nekome od svojih prijatelja ili rodbine?

Kvalitetni članci šire se (shareaju) se webom brzinom svjetlosti. Oni mogu sadržavati savjete (kao što je ovaj koji trenutno čitate), novosti i aktualne zanimljivosti neovisno o profesiji kojom se (vi ili vaša tvrtka) bavite.

Primjer 1.: Recimo da imate knjigovodstvenu firmu i pišete savjete o primjeni novih zakona i pravila. Ako dobro "gađate" teme, nakon nekog vremena svatko će znati da ste stručnjak na tom području i obratiti vam se kada bude trebao profesionalnu uslugu.

Primjer 2.: Imate autokuću koja prodaje rabljene automobile i pišete blog sa savjetima za kupce. Naravno da ćete im nakon nekoliko pročitanih članaka prvi pasti na pamet kod kupnje novog automobila.

Primjera je nebrojeno mnogo i gotovo svaka branša može pronaći zanimljive teme koje će obrađivati u postovima na svom blogu te putem kojih će privući nove klijente. U nastavku pročitajte nekoliko savjeta za pisanje bloga koji će biti jedan od vaših kanala marketinga (ili prepustite to stručnjacima iz WebPointa). 🙂

 

1. Upoznajte svoju publiku

Jedna od najbitnijih stvari je da znate za koga pišete. Pišete li za poslovne ljude koji će čitati vaš članak u 6 ujutro, prije posla, ili za studente koji će čitati tijekom dosadnih predavanja ili možda za mlade mame koje će čitati između mijenjanja pelena? 🙂 Morate poznavati vašeg čitatelja jer će to odrediti sadržaj vaših članaka i način na koji pišete (npr. korištenje slenga i sl.).

 

2. Kreirajte privlačan naslov

Nakon što dobijete ideju o sadržaju vašeg novog članka i znate sve o publici koja će ga čitati tada je vrijeme da odaberete pravi naslov. Prva impresija je u pisanju članaka (i općenito na internetu) vrlo bitna, isto kao i u "realnom svijetu". Ako naslov vašeg članka izgleda "kao i svaki drugi" ili djeluje dosadno vaši potencijalni (poželjni) čitatelji će ga preskočiti.

 

3. Napišite uvod koji će zadržati čitatelja

Morate zadržati čitatelja nakon što je pročitao par redaka. Već ste napravili veliki posao samim time što su ga tema i naslov privukli, ne smijete ga sada izgubiti. Počnite s zanimljivom kratkom pričom ili nečim što će ga natjerati da tekst pročita do kraja. Poistovjetite se s čitateljem, ponudite mu rješenje nekog problema ili savjet. Koristite jednostavan rječnik i jasno istaknite zašto je dobro da pročitaju cijeli članak.

 

4. Dodajte slike

Mislim da ne moram objašnjavati zašto su slike važne, ali evo vam nekoliko činjenica:

  • članci sa slikama su pogledani 94% više puta nego oni bez slika
  • 60% je veća vjerojatnost da će potencijalni klijenti kontaktirati tvrtku koja na svojim web stranicama ima profesionalne fotografije visoke kvalitete
  • infografike se shareaju na društvenim mrežama 3 puta češće nego ostali sadržaj
  • 40 puta veća vjerojatnost je da će sadržaj sa slikom biti lajkan na društvenim mrežama
  • vaš mozak radi tako da ga fotografije i grafički elemeni privlače više nego goli tekst

 

5. Organizirajte sadržaj

Sada kada imate savršen sadržaj, slike i naslov, bitno je te elemente i pravilno organizirati i posložiti. Ukoliko će vaš članak sadržavati mnogo informacija istaknite ih listama ili grafikonima. Koristite razmake (prazan prostor) među redovima da olakšate čitanje. Neki će čitatelji samo letimice pročitati naslove i podnaslove - zato ih obavezno koristite.

 

6. Pazite ne vrijeme objave

Koristite alate za analizu da saznate kada su vaši čitatelji najaktivniji i "servirajte" im članak baš u to vrijeme. Na taj način ćete uvelike povećati vjerojatnost da vaša novost/savjet/zanimljivost bude pročitana.

 

7. Pišite duže članke

Duži članci više se shareaju! Kada su se postovi na Facebooku i LinkedInu povećali s 400 na 1500 riječi ljudi su ih podijelili duplo više puta. Duži članci također nude više prilike za kreiranje linkova i SEO optimizaciju. Čitatelji će vam više vjerovati ako pišete duže članke. Ciljajte na minimalno 400 riječi (više je bolje).

 

8. Optimizirajte svaki članak za Google (SEO)

Vi želite da potencijalni čitatelji ( budući klijenti) pronađu vaš članak. Kako bi im u tome pomogli on se mora pojaviti u rezultatima pretrage na Googleu (ili ostalim manje bitnim tražilicama 🙂 ). Vaš naslov igrati će veliku ulogu u optimizaciji te se stoga potrudite da točno opisuje sadržaj i sadrži neku od ključnih riječi (pojmova). Slike koje ste stavili u članak također treba pravilno nazvati i dodati im alt tagove. Razmislite koje linkove bi mogli dodati u sadržaj i pravilno ih koristite. Kreirajte linkove koji povezuju članak s ostalim stranicama na vašem webu i/ili one koji upućuju na stranice koje sadrže relevantan sadržaj o istoj temi.

 

Kao što vidite, nije lako kreirati članak koji će privući čitatelje, zainteresirati ih i zadržati te potaknuti na shareanje. Nije bitan samo sadržaj, već i mnogi drugi faktori. Nadamo se da će vam neki od naših savjeta pomoći da bolje pišete i da se vaše objave više čitaju.

Na kraju, ponavljamo savjet koji smo već spomenuli u nekoliko objava: PIŠITE, PIŠITE, PIŠITE! Što prije počnete, prije će vam se isplatiti. Nemojte ni slučajno posustati ukoliko u prvih nekoliko mjeseci ne vidite rezultate. Internet marketing općenito nije lak posao i treba uložiti mnogo vremena i truda. Sretno!

 

 

Želite nam postaviti pitanje?