Što je to Facebook oglašavanje?
Facebook oglašavanje služi tvrtkama da promoviraju svoje proizvode i usluge usko odabranoj publici, a njihova cijena ovisi o dosegu i interakciji publike s istim.
Facebook oglasi prikazuju se publici koju vi odaberete u news feedu (području na kojem vidite sve objave vaših prijatelja) ili u desnom stupcu Facebook stranice. Ovisno o postavkama, isti oglas se može prikazivati i na Instagramu (Facebook je kupio Instagram, sjećate se?).
Koristeći Facebook oglašavanje imat ćete uvid u vrijedne podatke o vašim potencijalnim klijentima. Podatke koje "skupite" analizirajući rezultate možete koristiti da bi poboljšali buduće Facebook i ostale digital marketing kampanje.
3 stvari koje morate znati prije kreiranja Facebook oglasa
- UVIJEK točno odredite cilj oglasa. Vrlo je bitno da znate svrhu oglasa koji kreirate, ciljate li na podizanje svijesti o brandu, konverzije (ispunjavanje kontakt forme, kupnju...) ili preglede videa.
- Odaberite kvalitetnu publiku. Facebook sadrži mnoštvo podataka o svojim korisnicima, a neke od njih vi možete koristiti da bi usko ciljali i pogodili baš one kojima vaš proizvod ili usluga treba.
- Često obnavljajte oglase. Ljudima je dosadno vidjeti uvijek isti oglas i ako ih "gnjavite" to može imati loš učinak. Kreirajte različite oglase i pobrinite se da su uvijek zanimljivi vašoj publici.
Kako napraviti oglas na Facebooku u 7 jednostavnih koraka
1. KORAK: Kreirajte Facebook business page
Kod kreiranja Facebook stranice za vašu tvrtku bitno je najprije odrediti kategoriju (pogledajte fotografiju ispod). Izaberite kategoriju koja najbolje odgovara vašoj tvrtki da bi Facebook znao bolje plasirati vaše objave i oglase. Naziv odabrane kategorije bit će vidljiv na vašoj Facebook stranici.
- Idite na https://www.facebook.com/pages/create
- Odaberite kategoriju
- Kliknite na "Get started" i pratite korake
Imajte na umu:
- ispunite što više detalja o vašoj tvrtki
- dodajte što bolju profilnu i cover fotografiju
- unaprijed isplanirajte strategiju objava
2. KORAK: Definirajte cilj Facebook oglasa
Tijekom kreiranje strategije za Facebook plaćene oglase (Facebook Ads), obratite pažnju na: specifičnost, mjerljivost, relevantnost i vremensko ograničenje.
Na primjer, ako organizirate neki skup ili konferenciju cilj vašeg oglasa će biti skupiti 100 polaznika u 2 mjeseca. Ovakav cilj pomoći će vam u kreiranju strategije i odabiru prave vrste plaćenog oglasa.
3. KORAK: Definirajte vrstu oglasa
Nakon što ste kreirali Facebook Business Page i odredili cilj oglasa, morate definirati i vrstu oglasa. Vrstu odabirete u Facebook Ads manageru.
Ako je vaš cilj registracija 100 polaznika za nadolazeći skup odabrat ćete "Raise attendance at your event." Ako želite ostvariti više posjeta vaše web stranice odabrat ćete "Send people to your website."
4. KORAK: Odaberite ciljanu publiku i budžet
Ovaj korak je vrlo bitan u kreiranju Facebook kampanje. Plaćene oglase možete ciljati bazirano na: lokaciji, starosti, spolu, jeziku ili zanimanju Facebook korisnika.
Možete otići i korak dalje te kreirati custom audience da bi dosegli publiku koja već pozna vašu tvrtku (npr. lajkali su vašu stranicu) ili ih ukloniti iz ciljane publike kako bi pristupili novim potencijalnim klijentima na Facebooku.
Odaberite budžet
Nakon odabira publike kojoj će se oglas prikazivati možete odabrati koliko ćete novaca investirati. Budžet koji odaberete bit će maksimum koji želite potrošiti. Možete odabrati dnevni limit ili ukupni (lifetime) budžet.
Odaberite način prikazivanja
U ovom koraku također možete odabrati i želite li da se oglas prikazuje kako bi dobio što više klikova (clicks) ili želite samo da što više potencijalnih klijenata vidi oglas (impressions).
Sada još samo odaberite vremenski period u kojem želite da se oglas prikazuje.
5. KORAK: Odaberite izgled vašeg oglasa
Ovo je najzabavniji dio u kreiranju Facebook oglasa. 🙂 Odaberite sliku (ili slike), naslov, tekst i područje na kojem želite da se oglas prikazuje. Možete dodati do 5 slika, a naslov može biti dug do 25 znakova.
Imajte na umu da naslov mora biti kratak, a opet dovoljno zanimljiv da ljudi žele kliknuti na oglas. Uz naslov moguće je dodati i duži tekst u kojem ćete još malo bolje opisati vašu ponudu, ali pustite neke informacije i za web (nakon klika na oglas).
Ponuđeno vam je i nekoliko lokacija na Facebooku koje možete odabrati za prikaz oglasa: desktop News Feed, mobile News Feed, right column, Instagram i audience network. Saznajte više o lokacijama oglasa ovdje.
6. KORAK: Potvrdite narudžbu
Kada ste sve provjerili i sigurni ste u vaš odabir kliknite na "Place order" u donjem desnom kutu. Kada "ekipa iz Facebooka" pregleda vaš oglas bit ćete obaviješteni o odobrenju.
7. KORAK: Kreirajte izvješća
Uspješno ste započeli s Facebook oglašavanjem, a sada je bitno da analizirate rezultate i kreirate izvješća.
- Uđite u Ads Manager i kliknite na Reports u navigaciji. Automatski će vam se prikazati podaci za proteklih 30 dana vaše kampanje.
- Uredite podatke koji su vam prikazani i kliknite na Export da bi ih preuzeli.
Za više informacija o kreiranju izvješća posjetite ovu stranicu.