Nije lako objasniti šefu ili klijentima zašto je potrebno toliko vremena (čitaj novaca) za kvalitetan marketing na društvenim mrežama. Možda im i nije potpuno jasno koje su sve prednosti oglašavanja na društvenim mrežama za njihove tvrtke. Ljudi posvete punu pozornost nekom kanalu oglašavanja tek kada im objasnite kako njegovim korištenjem mogu steći prednost pred konkurencijom.
Svi znamo da su društvene mreže odlične za podizanje svijesti o brandu i povezivanje s već postojećim, ali i potencijalnim klijentima. Kako se to može postići i što se osim toga može ostvariti marketingom na društvenim mrežama pročitajte u nastavku…
1. Koristite plaćene oglase na društvenim mrežama za promociju tvrtke
Plaćeni oglasi mogu pomoći svakoj maloj tvrtki u rješavanju početnih “problema.” Recimo da ste tek kreirali svoju stranicu na Facebooku i želite potencijalnim klijentima pokazati čime se bavite, zbližiti se njima i dati im do znanja da ste krenuli s poslovanjem, ali postovi koje objavljujete ne dopiru do željene publike. Plaćeni oglasi su savršen način da to učinite.
Facebook vam pruža napredne opcije kojima ćete dopirati do točnog profila ljudi za koje mislite da bi mogli biti vaši potencijalni klijenti. Lako je odabrati dob i spol publike ili lokaciju na kojoj želite da se oglas prikazuje.
Ovo su samo neke od osnovnih opcija koje vam Facebook daje kod odabira željene publike, a odnose se na lokaciju, dob i spol.
Detaljnije targetiranje oglasa na Facebooku omogućava sljedeće:
- demografske kategorije koje uključuju: edukaciju, etničke afinitete, dob, politička opredjeljenja, posao, status veze
- interesne kategorije koje uključuju: posao, zabavu, obitelj, hranu, hobije, sport, tehnologiju
Ukoliko vam ni to nije dovoljno možete odabrati da se oglas prikazuje posjetiteljima vaše web stranice, ljudima koji su na vašoj newsletter listi ili listi postojećih klijenata.
Što se tiče B2B marketinga LinkedIn nudi bolje opcije:
Navedene vrste oglašavanja su definitivno dobar način za iskoristiti budžet koji ste namijenili promociji svoje tvrtke. Također, na ovaj način možete pristupiti potencijalnim klijentima mnogo brže nego što ćete to postići organskim (neplaćenim) putem.
2. Koristite Google Analytics i Facebook Audience Insights u promociji tvrtke na društvenim mrežama
Korištenje Google Analyiticsa je vrlo bitno za tvrtke, ali Facebook Audience Insights može vam još detaljnije “opisati” vašu publiku. Facebook Audience Insightu možete pristupiti kroz Facebook Business Manager > Ads Manager > Tools > Audience Insights.
U Google Analyticsu možete saznati koliko ljudi je vidjelo vaš sadržaj i koliko su se zadržali, tj. koja im je od vaših tema (članaka, objava, fotografija…) najzanimljivija te na taj način birati i buduće objave, a rezultat će biti sve više likeova, shareanja, a na kraju i klijenata.
Ovakve analize su vrlo bitne i nemojte ih olako shvatiti. Ukoliko pratite ponašanje vaših potencijalnih klijenata saznat ćete “kako dišu” i kako im se “uvući pod kožu”, da vas zapamte i kontaktiraju kada im bude trebala vaša usluga ili proizvod.
3. Koristite marketing na društvenim mrežama za brandiranje
Mnogi marketingaši koriste veći broj društvenih mreža, ali svi imaju jednu omiljenu, onu na kojoj postižu najbolje rezultate (kod nas je to najčešće Facebook). To je mreža na kojoj ujedno i provode najviše vremena.
Da bi saznali koja mreža najviše odgovara promociji vašeg branda u početku ih odaberite više, pratite i analizirajte povratne informacije te tada odlučite koja od njih će biti “glavna”. Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Pinterest… izbor je stvarno velik, a u koju ćete od njih uložiti najviše vremena (i novaca) ovisi i o poslu kojim se bavite.
Nekoliko savjeta za korištenje različitih društvenih mreža:
- Koristite isto ime (naziv profila) tvrtke na svim mrežama kako bi korisnicima olakšali da vas pronađu,
- koristite istu profilnu fotografiju na svim mrežama kako bi vas korisnici lakše prepoznali,
- koristite jednostavnu i jasnu naslovnu fotografiju (cover photo) na svim mrežama,
- obavezno ukratko opišite čime se bavite i upotrijebite isti opis na svim mrežama,
- dodajte poveznicu na vašu web stranicu na sve profile na društvenim mrežama.
Objavljujte MINIMALNO JEDAN POST DNEVNO na vašoj “glavnoj” društvenoj mreži, a 3-4 na ostalima. Sve manje od toga je PREMALO.
4. Koristite društvene mreže kako bi saznali više o konkurenciji
Jedna od velikih prednosti društenih mreža je što možete pratiti svoje konkurente, naučiti mnogo o njima i lako saznati koje teme i kakve postove lajkaju njihovi (tj. vaši) potencijalni klijenti.
Facebook stranice svojih konkurenata možete čak i analizirati pomoću već spomenutog Facebook Audience Insights alata (na slici).
Ukoliko imate konkurente s manjom publikom analiza pomoću Audience Insights neće biti moguća, ali tada možete koristiti Simply Measured.
5. Koristite društvene mreže za content marketing
Ukoliko stvarate bilo kakvu vrstu sadržaja trebaju vam društvene mreže da bi istu promovirali. Zašto? Zato što nema smisla kreirati sadržaj koji nitko neće vidjeti. Društvene mreže su najbolji način za promociju sadržaja, ali i odlično mjerilo kvalitete. Ako podijelite objavu s Vaše web stranice i vidite da nitko nije kliknuo na link da pogleda sadržaj znači da tema nije zanimljiva ili da nešto radite na krivi način.
Ako još nemate dovoljno followera na društvenim mrežama promovirajte vašu objavu (plaćeni oglas) da bi ju prikazali željenoj publici. Na taj način često ćete dobiti i nove followere.
6. Koristite društvene mreže za email marketing
Iako je vrlo bitno biti prisutan na društvenim mrežama, treba razmisliti i o njihovom povezivanju s drugim marketing kanalima u kojima imate više kontrole. Jedan od tih kanala je email marketing, a listu adresa kojima šaljete emailove možete dobro “podebljati” putem društvenih mreža.
Sve što trebate je tzv. magnet. Magnet je besplatan sadržaj (kod za popust, nagradna igra, download pdf-a, mjesec dana besplatnog članstva i sl.) koji ćete nekome “pokloniti” u zamjenu za njegovu email adresu.
Kada odaberete “magnet” i na vašoj web stranici napravite landing page na kojoj se on i nalazi, sve što trebate je objaviti oglas na društvenim mrežama s linkom na taj landing page.
Na ovaj način dobili ste vrlo korisnu bazu potencijalnih klijenata kojima možete u odabranom vremenskom periodu slati emailove s ponudom vaših usluga ili proizvoda, a već smo pisali o tome koliko je uspješan email marketing.
Zaključak: KORISTITE DRUŠTVENE MREŽE!
Najbolji način da iskoristite društvene mreže u svrhu marketinga je da ih na povežete s web stranicom, email marketingom i ostalim kanalima, ali i da pomoću njih istražite tržište i konkurenciju. Možete ih koristiti kao podršku svim ostalim marketinškim ciljevima. Mogućnosti društvenih mreža su stvarno velike, zato ih počnite istraživati i testirati što prije!
Želite besplatne konzultacije o marketingu na društvenim mrežama za Vašu tvrtku? Kontaktirajte nas…
[ninja_forms id=1]