Facebook oglašavanje ulazi u novu eru!!! Dobro, pretjerujemo, ali sudeći po naslovima poznatih svjetskih marketinških portala oduševljenje je ogromno.
Facebook ima mnogo pravila za izradu oglasa i nekada je čak i teško napraviti oglas poštujući ih sve. Jedno od najomraženijih ograničenja je ono da tekst može zauzimati maksimalno 20% prostora na fotografiji koju želite koristiti uz oglas. Zato možemo reći da je ukidanje tog pravila velika vijest za marketingaše. U biti, pravilo nije potpuno ukinuto, samo je promijenjeno...
Što je do sada bilo pravilo s 20% teksta?
Do nedavno Facebook je imao pravilo kojim je bez iznimke definirao da tekst na slici oglasa može zauzimati maksimalno 20% prostora. Postojala je čak i Facebook stranica na kojoj se moglo provjeriti hoće li neka slika biti odobrena za prikazivanje u oglasu. Ukoliko ste napravili oglas koji je imao sliku s više od 20% teksta on bi bio odbijen.
Ovakva "politika" Facebooka naročito je smetala onima koji su na slici oglasa htjeli objaviti neki od svojih proizvoda čija ambalaža sadrži tekst.
Što se točno promijenilo?
Facebook je promijenio (ali i ne i potpuno ukinuo) pravilo s 20% teksta na fotografiji. Grid tool koji ste prije mogli koristiti da bi vidjeli hoće li slika zadovoljiti kriterije postaje nepotreban, iako i dalje postoji i možete ga koristiti. Novost su, ipak, preporučene smjernice koje bi trebali (ali ne morate) poštivati.
Umjesto prijašnjih "odobreno" ili "neodobreno" vaša slika spadat će u jednu od 4 kategorije, ovisno o količini teksta koju sadrži. Te kategorije su:
- OK
- Low
- Medium
- High
Slike s malo ili bez teksta dobiti će "ocjenu" OK. Recimo da na fotografiju dodate svoj mali logo i ništa više, kao u primjeru ispod.
Slike koje će biti klasificirane s "low" su one s malo više teksta, otprilike kao na ovoj slici...
Kao što piše, već ova količina teksta na slici rezultirati će manjim brojem prikaza oglasa. Sve više od toga samo će smanjivati doseg oglasa, a slike u potpunosti prekrivene tekstom možda se uopće neće prikazivati.
Sve od sljedećeg ubraja se u tekst na slikama:
- brojke
- tekstualni logo
- watermark
Na sreću, postoje i iznimke te se sljedeći elementi neće ubrajati u tekst i neće rezultirati manjim dosegom oglasa:
- infografike
- korice knjiga ili albuma
- fotografije proizvoda
- posteri za filmove, glazbene festivale, sportske događaje
- screnshootovi aplikacija
- stripovi
- tekstualne poslovne kaligrafije
Što to znači za nas?
Ovakva pravila imaju svoje prednosti i nedostatke.
Dobro je što oglašivači na Facebooku više tehnički nisu limitirani (barem ne kao prije) tekstom na fotografijama oglasa. Uvijek ste mogli imati manje teksta, ali sada možete dodati onu mrvicu više koja vam je nekada onemogućavala prikazivanje oglasa.
Loše je što pravilo nije potpuno uklonjeno. Tehnički, možete dodati više teksta, ali svejedno ostajete ograničeni jer ukoliko pretjerate doseg oglasa biti će smanjen, a u ekstremnim slučajevima se uopće neće prikazivati.
Nije loše da Facebook ipak ide u ovom smjeru, a ostaje nam kao i prije promatrati statistiku prikazivanja i klikanja na oglas da bi sami mogli ocijeniti koliko je kvalitetan i isplati li nam se to što smo na sliku dodali malo više teksta.
Želite se oglašavati na Facebooku? Pošaljite email na info@webpoint.com.hr ili ispunite kontakt formu...
[ninja_forms id=1]