TOP 6 trendova digitalnog marketinga za 2017.
Samo nekoliko dana dijeli nas od Nove 2017. Cilj svake tvrtke je ostvariti napredak u odnosu na prethodnu te pospješiti svoje poslovanje u nadolazećoj godini. Biti upoznat s trendovima koji nas očekuju mogu vas učiniti konkurentnijima, pomoći u donošenju pametnih odluka i dati odgovor na pitanje: u kojem smjeru investirati svoj "marketing" budžet?
Jedno je sigurno, internet marketing će se nastaviti razvijati i mnoge će nove tvrtke ući u taj ogroman, kompleksan i promjenljiv svijet digitalnog marketinga. Pripremite se za nadolazeće promjene:
#1 Dominacija video sadržaja
Iako je unazad nekoliko godina njihova primjena znatno porasla, video sadržaji će postati još popularnija karika digitalnog marketinga. Trend gledanja i šeranja među korisnicima se nastavlja i različiti video sadržaji "iskakat" će iz gotovo svih reklamnih prozorčića. Naročito će se primjenjivati oni video sadržaji koji se prenose uživo (live stream videos).
Live streaming je uhvatio maha s izdavanjem alata kao što su Periskop i Merkat u 2015., nakon čega slijedi Facebook Live te aplikacija YouTube u 2016. Jasno je da nas u 2017. očekuje, ne samo nastavak, nego i povećano korištenje live streaminga.
#2 Mobiteli preuzimaju vlast
2016. bila je godina mobitela. Oni su uvelike nadmašili korištenje stolnih računala. Bili smo i sami svjedoci da je i sam Google "zanemario" stranice koje nisu bile responzivne. Brojke nam govore da gotovo 90 % korisnika pristupa web stranicama putem mobilnih uređaja, a ostalih 10 % odnosi se na stolna računala, laptope i tablete. Vjerojatno ste se i sami našli u situaciji da surfate na mobitelu dok gledate TV ili koristite svoje računalo, katkad iz potrebe, a katkad iz čiste navike.
Koji god razlog bio, prilagodba i optimizacija za mobitele svakako bi trebalo svrstati u vrh liste prioriteta za 2017.
#3 Content marketing
Sadržaj koji objavljujete, često nazvan "kralj" u svijetu digitalnog marketinga, ostat će ključan element bilo kakve marketing strategije. Ne samo da će morati biti relevantan i edukativan, nego jedinstven i originalan ako želite ostati konkurentni i zadržati kredibilitet u očima svojih klijenata.
Također će vrijediti pravilo "manje je više". Bitno je ponuditi klijentima konkretne i relevantne informacije, a ne im priuštiti prebiranje po hrpi nebitnih podataka i prisiliti čitatelja na "bijeg" s vaše web stranice.
#4 Moć društvenih mreža
Naslov govori sam za sebe. Njihova prisutnost u našim životima postaje sve izraženija i značajnija. Živimo u vremenu kada se društvene mreže koriste ne samo za zabavu i čitanje zanimljivosti, nego i za dogovaranje poslovnih sastanaka te kao kanal kojim možete komunicirati direktno sa svojim kupcima/klijentima.
Nemojte čuditi ako sve češće nailazite na buttone i ostale elemente na kojima piše "Kupi", koji vam omogućuju direktnu kupnju ili vas vode na jednu od web stranica kako bi vam predstavili (čitaj: prodali) svoje proizvode/usluge. Vjerojatno ste ovo već i sami zamijetili na jednoj od društvenih mreža koju koristite: Facebook, Pinterest, Twitter, YouTube, itd.
Statistika nam kaže da se u svijetu prosječno rodi 4,5 beba u sekundi, a napravi 5 novih Facebook profila. Je li potrebno što nadodati?
#5 Online oglašavanje će poskupiti
Jasno je da svaka tvrtka koja se želi ponuditi svojim klijentima svoje proizvode/usluge ulaže u svoje oglašavanje kako bi ostvarila dominaciju u odnosu na konkurenciju. Kako će rasti potreba za što boljom online pozicijom, paralelno će rasti i cijena oglašavanja. Doki jedni smatraju kako će PPC (plaćanje po kliku) metoda s vremenom izumrijeti, drugi smatraju da će se pojaviti alternativni, mnogo optimiziraniji sustavi oglašavanja koji će osvojiti Internet. Na žalost, za odgovor na ovo pitanje morati ćemo se stripiti još malo.
#6 SEO algoritmi će se promijeniti... zatim promijeniti opet
Mogli bi reći da je SEO igra u kojoj je cilj uvijek biti jedan korak ispred natjecatelja. Za početak morate biti svjesni da se SEO trendovi mijenjaju iz dana u dan, stoga valja biti upoznat s pravilima prije nego vas ostali natjecatelji imaju priliku sustići. Od sve te hrpe podataka koji se svake sekunde "podižu" na internet, algoritmi su ti koji odlučuju koji bi sadržaj trebao dobiti prioritet i viši rang (u rezultatima pretraživanja) u odnosu na druge.
Htjeli mi to prihvatiti ili ne SEO algoritmi će se nastaviti mijenjati, a na nama je, ako želimo i dalje biti "online prisutni" i konkurentni, da otkrivamo, učimo i slijedimo pravila koja nam nameće (veliki) Google.
Postoje mnogi digital marketing trendovi s kojima se morate upoznati te im se prilagoditi ako želite ostati u fokusu pozornosti korisnika i internet tražilica. Jedina prava strategija je da budete originalni, edukativni, relevantni i konstantno nudite korisne informacije svojoj publici. Slijedite ova pravila i popravite svoju krivulju uspjeha u Novoj 2017.