Blog

Content marketing

Content-Marketing

Što je content marketing?

Content marketing je marketinški sadržaj koji ciljna publika želi vidjeti, aktivno traži i dijeli ga s drugima u namjeri da informira, nauči, zabavi i pomogne kupcima (vaših proizvoda i usluga). Odnosi se na pisanje i objavljivanje vrijednih, besplatnih sadržaja kako biste privukli čitače, pretvorili promatrače u klijente, te potaknuli dosadašnje klijente na ponovnu suradnju s vama. Na osnovu toga što i kako objavljujete, vaši klijenti stvaraju dojam o vama. U ovome članku pišemo o važnosti content marketinga za uspješno poslovanje svake tvrtke i objasniti ćemo Vam kako klijentima prenijeti poruku na pravi način.

content-marketing

Content marketing je alat kojim:

  • govorite klijentima što i kako radite, čime se bavite i što nudite,
  • izgrađujete autoritet vašeg brenda,
  • gradite odnos sa vašim dosadašnjim i potencijalnim novim klijentima,
  • usmjeravate potencijalne klijente na vašu web stranicu,
  • klijenti stječu pozitivno mišljenje, kako o vašim uslugama/proizvodima, tako i o vama.

Formati content marketinga:

  • blog
  • slika
  • audio i video sadržaj
  • infografika
  • prezentacija
  • automatske poruke e-maila
  • itd.

 

Kvalitetan sadržaj je neizostavan ukoliko želite izgraditi ili ojačati svoj brand, ojačati vezu s klijentima, isporučiti im poruku bez da steknu dojam da im želite nešto prodati (čitaj: “uvaliti”), te zainteresirati potencijalne klijente da se zadrže na vašim stranicama i saznaju što im nudite. Sadržaj koji objavljujete zapravo je glas vašeg brenda koji klijentima prenosi stvarnu sliku o vama i onom što im nudite.

Kako privući čitatelja i zadobiti njegovo povjerenje?

Sadržaj koji želite podijeliti sa vašim klijentima mora biti oblikovan privlačno, osmišljen na pravi način, usmjeren na odabranu publiku i privući ih na način da im date odgovore na njihova pitanja.

Možda je nekad bilo dovoljno objaviti koji status ili sliku, no danas to više nije slučaj. To nerijetko zahtjeva dobro razrađenu strategiju koja će vam omogućiti da izgradite odnos sa klijentom/čitateljem i zadržite ga. Content marketing je mnogo više od citiranja tuđih tekstova, isticanja pojedinih rečenica i malo istraživanja. Kvalitetan content marketing istiskuje puno truda, vremena, istraživanja, uređivanja i napora. Svrha content marketinga je privlačenje publike/klijenata i dobivanje njihovog povjerenja objavljivanjem sadržaja koji će im dati tražene informacije.

Međutim, važno je znati što klijenta zanima jer ga u suprotnom nećete moći pridobiti i dati mu odgovor koji traži. Postoje blogovi iznimno dobrih sadržaja, no samo ih rijetki pročitaju (možda je upravo vaš sadržaj jedan od njih).

Smjernice koje vam mogu pomoći oko pisanja sadržaja

Vaš naslov mora biti zanimljiv i privlačan. Ako je naslov nezanimljiv ljudi nemaju nikakvu potrebu kliknuti na vaš članak i vidjet i ostali sadržaj koji nudite.

Vaš naslov ne smije biti “prepametan”, jer u tom slučaju istina je da samo pokazujete koliko ste pametni, a ne ostvarujete komunikaciju s čitateljima.

U bilo koji od dva prethodno navedena slučaja, zapamtite, vaš naslov je prvi, a možda i jedini utisak kojeg ćete ostaviti na potencijalnog čitatelja. Bez uvjerljivog obećanja koje pretvara osobu pretraživača u čitatelja, ostatak vaših riječi gotovo da i ne postoji. Dakle, pisanje “pravih” naslova je vrlo bitna stvar.

Razmišljajte o tome koliko vaš sadržaj koristi čitateljima. Baš kao što proizvod mora imati svog kupca, tako i sadržaj mora imati značajan utjecaj na čitatelja, u suprotnom on se neće htjeti vratiti na vaš web.

 

 

content-marketing-smjernice

Izgradite povjerenje čitatelja pomoću sadržaja koji objavljujete. Pozornost uvijek možete dobiti putem neke od društvenih mreža ponekim ispadom ili nesmotrenom objavom, ali takva pozornost vam neće dovesti klijenta/čitatelja/followera. Pozornost morate privući osmišljenim, dobro oblikovanim i jasnim sadržajem.

Imajte jasan i konkretan call to action - element kojim ćete čitatelju dati do znanja što želite da učini sljedeće.

Pružite čitatelju sadržaj u kojem će uživati. Ako vaš sadržaj izgleda kao oglas manja je vjerojatnost da će biti čitan. Oblikujte sadržaj koji objavljujete na način da bude koristan i interesantan onome tko ga čita.

Privucite “prave” ljude. Content marketing vam pomaže kod pozicioniranja web stranice na Googleu (SEO), međutim, ne činite pogrešku pisajući članke prilagođene samo Googleu i ostalim tražilicama. Uvijek svoje pisanje usmjerite najprije na željenu publiku, a zatim svoj sadržaj prilagodite SEO-u kako bi vas novi klijentipronašli.

 

Kada je riječ o content marketingu, nemoguće je pisati o njemu bez da spomenemo i SEO. Koliko su oni povezani pročitajte u našem sljedećem članku: Content marketing & SEO.