"Potencijalni klijenti" - te dvije riječi ćete u našim člancima često pročitati, a prilično je jasno i zašto; pa bavimo se internet marketingom i želimo da ih vi, uz našu pomoć pretvorite u svoje klijente! 🙂 Dug je put do privlačenja klijenata koristeći kanale internet marketinga ako ste se pronašli u naslovu ovog članka, ali na pravom ste mjestu. Ako nemate dovoljno klijenata ili ne znate kako doprijeti do njih vjerojatno ćete se pronaći u nekoj od izjava u nastavku.
1. Nemate web stranicu
Prema aktualnim rezultatima istraživanja, čak 49% malih tvrtki nema web stranicu. Ako ste među njima, nije ni čudo da nitko ne zna za vas. Kako uopće dolazite do novih klijenata i gdje mogu saznati koje sve usluge nudite?
Koji je točno razlog što nemate web stranicu?
Mislite da su izrada i održavanje skupi? Razmislite još jednom. Izrada jednostavne web stranice prilično je isplativa, a to je tek početak vaše investicije u internet marketing koja može imati vrlo visoku stopu povrata.
Možda mislite da vam web stranica ne treba jer radite isključivo na uskom geografskom području, recimo samo u gradu Rijeci? Kada potencijalnim kupcima/klijentima treba neki proizvod/usluga oni će najprije to googlati, a kada saznaju da se vi nalazite u blizini tada će vas i posjetiti/kontaktirati.
Rješenje za ovaj problem je jednostavno: izradite web stranicu! Ne sutra nego odmah! (možete čak i angažirati WebPoint ako želite profesionalnu uslugu 🙂 )
2. Ne analizirate koja taktika pali, a koja ne
Kao i većina tvrtki uložili ste nešto vremena i novaca u web stranicu i marketing i sada ste to ostavili tako da stoji. Ako ne analizirate kanale koje koristite i pratite putem kojih ste ostvarili najveći povrat investicije džaba vam sve.
Uspješan marketing vrti se oko testiranja i isprobavanja različitih kanala, mjerenja rezultata te optimiziranja. Ako ne pratite uspješnost svih kanala nećete znati što pali, a što ne i lako biste mogli završiti koristeći strategije koje ne vode nikuda, dok one koje uspijevaju niste ni probali.
Alata za analizu ima na pretek. Google Analytics je jedan od najboljih i najkorištenijih i njime možete mjeriti konverzije, bounce rate, promet na svakoj od landing stranica zasebno i lako prepoznati koje tehnike i kanale ćete zadržati i u njih uložiti više, a koje ćete prestati koristiti.
3. Ne špijunirate konkurenciju
Neovisno kojom se djelatnosti vaša tvrtka bavila, sigurno je da imate konkurenciju. Prateći ostale lakše ćete optimizirati svoje marketinške kampanje.
Kada se radi o marketingu, poznavanje konkurencije je izuzetno važno. Pronađite najmanje tri konkurenta iz vaše niše i proučite koje sve kanale marketinga koriste. Ako vidite da je netko od konkurenata pokušao s određenim načinom oglašavanja i ubrzo od toga odustao, vjerojatno bi se i vama isto dogodilo.
Pratite konkurentske web stranice, blogove, stranice na društvenim mrežama, landing stranice, PPC kampanje, email marketing... Pokušajte zaključiti na kojem području imaju najviše uspjeha i "kopirajte" ih, a nakon toga nastavite s optimizacijom kampanja kako bi postigli još bolje rezultate.
4. Ne ističete se iz mase
Čak i ako poslujete u usko specijaliziranoj niši, ukoliko se ne ističete vrlo je vjerojatno da nećete uspjeti. Neophodno je ukazati potencijalnim klijentima zašto da posluju baš s vama, a ne nekom od konkurentskih tvrtki, a najbolji način za to je da im ponudite nešto što ostali ne nude.
Proizvodi/usluge koji se ističu mogu imati neke od ovih karakteristika:
- proizvod/usluga je jedinstven, nitko ne nudi ništa slično,
- proizvod/usluga koji nudite ima veću vrijednost, klijent dobije više nego kod konkurencije,
- proizvod/usluga bolje zadovoljava klijentove potrebe,
- proizvod/usluga je kvalitetniji nego kod konkurencije.
Možemo zaključiti da ćete se teško probiti ako se bavite "i ja to radim" poslom. Isticanje u bilo kojem smislu olakšava vam marketing i oglašavanje.
5. Ne poznajete svoju publiku
Ne možete se kvalitetno oglašavati ako ne poznajete svoju publiku, to jest, ne znate kome šaljete svoju poruku. Često se tvrtke oglašavaju tako da zamisle svog idealnog klijenta, ali taj idealni klijent se može dosta razlikovati od onog "pravog".
Vrlo je vjerojatno da vaši proizvodi ili usluge trebaju klijentima različitih profila. Za tako nešto bilo bi dobro i napraviti više prilagođenih kampanja. različiti pristupi za različite profile klijenata sigurno će uroditi boljim povratom investicije. Takav pristup značio bi da morate imate različite landing stranice, kampanje na društvenim mrežama i sadržaj na web stranicama.
6. Ne znate ništa o (internet) marketingu
Ako niste vlasnik tvrtke koja se bavi marketingom ili ste radili u tvrtki koja se bavi istim vrlo je vjerojatno da ne znate puno o marketingu. Iz tog razloga bi bilo puno bolje da takve stvari prepustite stručnjacima (na primjer WebPointu 🙂 ). Ako znate nešto malo o marketingu to će vam pomoći da odaberete pravu tvrtku, ali nikako i da se sami upustite u kreiranje kampanja. Oni koji krenu sami na kraju vide (ako uopće prate i analiziraju rezultate) da su potrošili vrijeme i novce, a isto nije urodilo nikakvim plodom.
7. Ne radite SEO za svoje web stranice
Svi već znaju da je optimizacija web stranica za tražilice (za Google), tj SEO jedan od najboljih načina za online promociju. Ako ste se sami upustili u tako nešto ne znači da to radite pravilno i na razini na kojoj bi to radio stručnjak za SEO.
Najčešće greške samoukih SEO "stručnjaka":
- kvantiteta linkova je bitnija od kvalitete
- ne optimizirate web za lokalno pretraživanje
- optimiziranje krivih ključnih pojmova
- kopiranje sadržaja s drugih web stranicama ili kreiranje lošeg sadržaja
- ne korištenje jedinstvenih naslova, tagova, meta opisa i URL-ova
Ovo su samo neki od savjeta, ali SEO je puno opsežniji od brige oko spomenutog. Jedna od najbitnijih stvari je to što se SEO konstantno mijenja, Google neprestano updatea algoritme i prioriteti se često mijenjaju. Zbog toga je najbolje angažirati SEO stručnjake da se brinu o tome, jer ipak im je to posao i svaki dan prate novitete i primjenjuju ih.
8. Ignorirate optimizaciju web stranica za mobitele (responzivnost)
Ljudi danas češće pregledavaju internet putem mobitela (tableta) nego na računalu. Istraživanja su pokazala da je taj odnos 51-49 u korist mobilnih uređaja. Ako vaša web stranica nije optimizirana za mobitele sigurno je da gubite potencijalne klijente.
Ne morate napraviti zasebnu mobilnu aplikaciju ili još jednu web stranicu. Jednostavno, angažirajte web dizajnere (možda čak i WebPoint) da vam naprave kompletno nove, responzivne web stranice. Responzivan dizajn znači i bolje korisničko iskustvo, a i Google obožava responzivne web stranice i bolje ih rangira.
Sada, kada znate u čemu griješite, napravite plan i krenite!