Znam, čim čujete "email marketing" pomislite na spam, na one hrpe gluposti koje vam svakodnevno krcaju inbox. A što mislite, zašto je tako? Mislite da bi se netko konstantno toliko trudio da nema od toga koristi? Ovdje ipak nećemo pričati o spamu, već o email marketingu, jednom od najefikasnijih kanala internet marketinga s kojim možete zadržati postojeće klijente, privući nove i gotovo sigurno povećati prodaju. Više o konkretnim brojkama možete pročitati u našem postu - Email marketing, najefikasniji kanal prodaje.
Obavezno koristite email marketing da bi ostali povezani s Vašom ciljanom publikom - potencijalnim klijentima. Neovisno o tome koju strategiju oglašavanja na internetu koristili email marketing će se uvijek dobro uklopiti. On je još uvijek vodeći kanal što se tiče povrata investicije (ROI).
Unatoč tome što sam u prethodna dva odjeljka toliko nahvalio email marketing on, nažalost, ne radi sam od sebe. 🙂 Ako emailom ne uspijevate postići zacrtane ciljeve vjerojatno razlog je vjerojatno u vama, nešto morate raditi krivo. Ne možete samo poslati bilo kakav mail ili newsletter kampanju i očekivati da "radi". Kao i u svakom kanalu internet marketinga, morate dobro promisliti, isplanirati strategiju i proučiti ponašanje svojih klijenata da bi rezultati bili zadovoljavajući. Zato pokušajte slijediti ovih 7 savjeta...
Prestanite klijente tretirati samo kao broj
Klijenti ne žele biti samo još jedan broj u nizu, još jedno bezimeno lice. Žele da se prema njima odnosite kao pojedincima, kao jedinstvenim ljudskim bićima. To je relativno lako implementirati u email marketing, morate mailove "samo malo" personalizirati.
Umjesto da svakom klijentu pošaljete isti email, koristite povratne informacije kako bi segmentirali liste adresa. Nakon toga prilagodite emailove za svaki segment i primatelji će imati osjećaj kao da im "čitate misli". Osim toga, email obavezno naslovite (imenom i/ili prezimenom) na primatelja.
Optimizirajte i testirajte
Obavezno optimizirajte i testirajte sve email kampanje. A/B testovi se lako izrade i prate na većini newsletter alata (MailChimp, GetResponse, Emma...). Analizirajte rezultate i na temelju njih šaljite buduće kampanje. Čestim testiranjem lakše ćete saznati što vaši klijenti žele, na što najviše klikaju i što ih najviše zanima.
Kreirajte naslove koji tjeraju na čitanje
Naslov je jedna od najbitnijih stavki, s njim ili dobivate ili gubite čitatelja. Dobro razmislite bi li vas naslov koji ste napisali privukao na otvaranje i čitanje emaila. Naslovi moraju biti dovoljni uvjerljivi da bi nagovorili primatelja na otvaranje maila, ali i "prijateljski" da ih ne odbiju. Oni moraju biti kratki i jasni te točno opisati sadržaj maila i zašto ga je korisno pročitati. Nemojte se ustručavati koristiti snažne riječi ili fraze, vaš email MORA klijentu zapeti za oko!
Dajte svojim klijentima prostora
Klijenti (oni potencijalni i oni aktualni) žele biti u kontaktu s vama i žele dobivati kvalitetne informacije, ali sve ima svoju mjeru. Klijenti ne žele da ih svaki dan bombardirate promotivnim mailovima. Pustite ih malo na miru, nemojte da dobiju osjećaj da ih napadate i dosađujete.
Najbolje bi bilo da kreirate točan raspored i držite ga se. Razmak između slanja također možete odrediti analizirajući kampanje i reakcije klijenata.
Imajte jasan poziv na akciju (CTA)
Nepravilno istaknuti ili čak nepostojeći call to action linkovi (buttoni) su jedna od najvećih grešaka u emailovima. Nebitno je navodite li ljude da klikom odu na vaš web, da vas nazovu na telefon ili tražite da ispune neku formu, ako čitatelj u 5 sekundi ne dobije ideju o tome što bi trebao napraviti vjerojatno će zatvoriti i izbrisati vaš mail. Dakle, prije slanja pokažite email na 5 sekundi prijatelju/ženi/mužu (ne kolegi koji sjedi pored vas) i pitajte ga zna li što se od njega očekuje da napravi.
Ne oslanjajte se potpuno na automatizaciju
Email automation je sastavni dio većine email kampanja, ali to ne znači da se možete u potpunosti pouzdati u nju. Možete koristiti automatske mailove za neke posebno kreirane akcije koje je klijent napravio na vašoj web stranici i to će vam definitivno uštedjeti vrijeme, ali generalno bi bilo bolje da "ručno" kreirate, optimizirate i testirate kampanje.
Pazite na responzivnost emailova
Kao što web stranice danas moraju biti responzivne, isto vrijedi i za emailove. Većina ljudi trenutno pristupa internetu isključivo preko mobitela ili tableta. Neovisno o uređaju na kojem se vaš mail pregledava on bi se uvijek morao automatski prilagoditi ekranu. Na sreću, većina online sofwarea za kreiranje newslettera vam automatski daje takvu opciju.