Bilo da ste u početnoj fazi izrade novih web stranica, u potrazi ste za odgovarajućim dizajnom ili samo trebate učiniti izmjene na postojećim, sigurni smo da mnogo istražujete kako bi za krajnji rezultat dobili pravi poslovni web.
Ako vrijeme provodite istraživajući ideje svojih konkurenata, tražeći “pravi” izgled i predloške ili surađujete s iskusnim web dizajnerom, na dobrom ste putu da ostvarite navedeno.
Unatoč svemu tome zna se dogoditi da web dizajneri, težeći za “velikim” i zahtjevnim elementima, smetnu s uma one male, jednostavne, ali vrlo važne elemente koji su ključni za uspješnu, privlačnu i funkcionalnu web stranicu.
Da bi pri izradi svoje web stranice ostali u tim okvirima osvrnuti ćemo se na 10 elemenata koje svaka web stranica mora sadržavati.
1. Naslovi koji privlače pozornost
Jednom kada klijent posjeti vašu web stranicu, morate mu ponuditi nešto čime ćete zgrabiti njegovu pozornost, nešto što će mu reći: “Hej, na pravome si mjestu!”.
Naslov je taj zbog kojeg će odlučiti ostati na vašoj web stranici ili će otići na neku drugu kako bi pronašao ono što ga zanima.
Najbolji naslovi su oni koji u samome startu kažu posjetitelju stranice (klijentu) kako je vaša tvrtka/brend ta koja zadovoljava njegove potrebe i ima odgovore na njegova pitanja i to u svega 3 do 8 riječi.
Podnaslovi mogu pružiti nešto detaljniji opis istog kako bi nadopunili i poduprli izjavu koju ste naveli u glavnom naslovu.
Osim sažetog i jasnog teksta, vaš naslov bi se trebao isticati od ostatka iste podstranice kao glavno obilježje dizajna kojim ćete zgrabiti pozornost klijenta već od samog početka.
2. Linkovi i buttoni prema društvenim mrežama
Danas ne postoji način na koji biste mogli izbjeći društvene mreže, a da pri tome promovirate sebe, svoje poslovanje i brend te uspijete ostvariti odnos s klijentima.
Dok se pojedine društvene mreže mogu bolje iskoristiti od drugih u različite poslovne svrhe, bitno je aktivno graditi odnos sa svojim klijentima.
Koliko god težili tome da potencijalni klijenti posjete vašu web stranicu, profil na društvenim mrežama jednako je važan za vaše poslovanje. Njihova međusobna povezanost omogućuje klijentima da budu upoznati sa vašim kompletnim online prisustvom i na taj se način upoznaju sa svime što nudite.
Aktivna prisutnost na društvenim mrežama danas više nije opcija, nego potreba.
3. Jednostavno snalaženje
Ukoliko posjetitelj vaše web stranice ne može pronaći informaciju koju traži u svega nekoliko sekundi, web vam je “zakazao”. Korisnici interneta su iznimno nestrpljivi i ako ne pronađu ono što žele u samo nekoliko trenutaka, napuštaju vaš web.
Najefektnije snalaženje uključuje jasno istaknute naslove na čiji se klik direktno pristupa informacijama koje opisuju.
Neka vaša web stranica sadrži najviše od 5 do 7 kategorija koje ćete jasno istaknuti kako se korisnici ne bi “izgubili” u moru informacija koje im nudite.
4. Vjerodostojni sadržaji
Koliko puta ste primili mail ili posjetili neku web stranicu koja sadrži hrpu uskličnika, nudi vam kojekakva obećanja i garantira nešto što je nemoguće ostvariti. Sigurni smo i više nego što možete izbrojati.
Dok garancije i obećanja pojedinih tvrtki mogu biti i istinita, većina klijenata će zbog navedenih razloga odmahnuti glavnom. Pronaći ravnotežu između učinkovite prodaje i TV reklame koja “prodaje maglu”, iznimno je teško.
Kako učiniti svoje poslovanje učinkovitim:
- objasnite prednosti svojih proizvoda/usluga i dokažite njihovu vrijednost svojim klijentima
- ostvarite kredibilitet pomoću onog što ste do sada postigli
- opišite svoje proizvode i usluge detaljno i iste potkrijepite slikama
- istaknite posebne ponude i akcije
- postavljajte pitanja kojima ćete potaknuli klijente na aktivnost, kao npr.:”Jeste li spremni za promjene?”.
Ne morate “iskakati iz paštete” kako bi privukli pozornost klijenata. Ono što trebate je biti originalni jer je način na koji im se obraćate jedno važan kao i sam dizajn.
5. Istaknite svoju lokaciju
Klijenti vas trebaju lako pronaći kada im god to zatreba. Pored navedene adrese, istaknute kontakt forme i broja telefona, na web stranici morate imati kartu (npr. Google Maps) koja će prikazivati vaše sjedište/ured.
Karte su učinkovite i jednostavne za pregledavanje na uređajima svih veličina, kako na računalima tako i na mobitelima. Jednostavna interaktivna karta kao na slici ispod je ono što vam treba:
6. Istaknuti call to action-i
Čak i web stranice s iznimno dobrim dizajnom ne mogu biti učinkovite bez istaknutih call to actiona (onih velikih buttona klikom na koje "poduzimate akciju", kupujete, želite poslati upit i sl.) koji će navoditi posjetitelja stranice i “reći” mu što dalje.
Na svu sreću, navigiranje klijenata u pravome smjeru pri njihovoj posjeti stranice i nije tako komplicirana stvar ukoliko je ono istaknuto i jasno prikazano, npr. “Kliknite ovdje i prijavite se još danas!”, “Zatražite besplatne konzultacije”, “Potražimo rješenje zajedno”, itd.
Dakle, važno je da stvari budu jasne, istaknute. pojednostavljene. Integrirajte svoj call to action na svakoj podstranici svoga weba.
7. Pisanje bloga
Dok se SEO pravila mijenjaju na dnevnoj bazi, jedan element je konstantan: web stranice na kojima se objavljuje vjerodostojan, vrijedan sadržaj na dnevnoj bazi u dalekoj su prednosti nad onim stranicama koje to ne čine.
Najjednostavniji način za to postići jest pisanje bloga koji će vam omogućiti dijeljenje bitnih informacija za svojim klijentima i to svakodnevno.
Ti isti sadržaji jednostavni su za dijeljenje putem društvenih mreža i newslettera stvarajući dodatne dodirne točke (sa klijentima) koje bi mogle poboljšati vašu dugoročnu marketinšku strategiju.
Ukoliko razmišljate o blogu uzmite u obzir sljedeća pravila:
- odgovarajte na postavljena pitanja svojih klijenata
- pišite sadržaje usko vezane s onim čime se bavite
- pišite o prednostima i vrijednostima svog brenda za vaše klijente
- spomenite i istaknite svoje zaposlenike i članove tima koji su zaslužni za stvorenu osobnost vašeg Brenda
- objavljujte novosti i posebne ponude koje nudi vaša tvrtka
Broj ovih opcija je beskonačan. Trudite se pisati članke barem jednom tjedno kako bi svojim klijentima dali razlog za vratiti se na vašu web stranicu.
8. Podstranica “Kontakt”
Ništa ne može toliko naljutiti klijenta nego kada želi postaviti pitanje, a ne može pronaći obrazac/formu u kojoj će to učiniti ili “okrenuti” broj telefona kako bi dobio traženi odgovor. Jedino logično što on u tom trenutnu može učiniti je povratak na Google i traženje nove tvrtke, a vi ste sigurno izgubili klijenta.
Ukoliko nemate podstranicu “Kontakt”, vaša cjelokupna web stranica gubi smisao i nije izrađena u svrhu sklapanja posla.
Broj mobitela/telefona, mail adresa i kontakt forma tri su najvažnija elementa podstranice “Kontakt”.
9. Ispričajte svoju priču
Što će vas istaknuti naspram konkurencije? Zašto bi potencijalni klijent trebao odabrati vaše usluge, a ne usluge nekog drugog? Odgovori na ova pitanja započinju pričom o vama i vašem brendu.
Klijenti se žele povezati s brendom s kojim ostvaruju poslovni odnos; žele vas upoznati, shvatiti cilj i misiju vaše tvrtke i saznati zašto se bavite time čime se bavite.
Na podstranici “O nama” opišite povijest svoje tvrtke, recite nešto o sebi i kolegama s kojima radite, prezentirajte svoju radnu okolinu i ostvarit ćete povezanost s vašim klijentima koja će naposlijetku rezultirati konverzijom.
10. Responzivnost
Prošle godine broj korisnika mobitela nadmašio je broj korisnika računala. Drugim riječima, veći je broj klijenata koji će pristupiti vašoj web stranici putem mobitela, nego putem računala. Responzivnost (prilagodljivost stranica uređajima/ekranima svih veličina) je postala temeljni element izrade web stranica stoga nema ni smisla kreirati nove ne uzimajući ovaj element u obzir.
Ukoliko budete slijedili 10 navedenih pravila pri kreiranju svojih novih web stranica, budite sigurni da će one biti atraktivne, funkcionalne i spremne za dočekivanje novih klijenata.
Želite kvalitetnu web stranicu? Pošaljite nam upit...
[ninja_forms id=1]