Instagram-oglas

Zašto su Instagram oglasi važni za vaše poslovanje?

Posted on Posted in Blog

Već smo pisali o tome kako napraviti plaćeni oglas na Instagramu koristeći Facebook Business Manager (podsjećamo, Facebok je kupio Instagram), a kome je namijenjeno oglašavanje na Instagramu, kakve fotografije “publika” želi vidjeti i koliko te publike uopće ima provjerite u nastavku…

Zašto su Instagram postovi/oglasi važni za vaše poslovanje?

Cilj svakog marketinga je potaknuti potrošače na promjenu u svom ponašanju, tj. potaknuti ih na neku aktivnost. Jedini način na koji to možete postići je djelovati u okruženju u kojem se oni nalaze, koje ih privlači, na kojem se “druže”. Ukoliko nudite neki proizvod ili uslugu, posjedujete znanje ili savjet kojeg želite podijeliti s drugima, Instagram je mjesto za vas.

Što kažu brojke?

Svi vole kada je nešto u što ulažu vrijeme i novac potkrijepljeno konkretnim statističkim podacima. Prošle godine korištenje mobilnih telefona nadmašilo je surfanje na računalima, po prvi puta, s više od 100 milijuna aktivnih korisnika dnevno, 1.6 milijarde dnevnih likeova i 20 milijardi podijeljenih fotografija.

Nedavna studija Forrester Researcha ustanovila je da su Instagram korisnici 58 puta više skloniji lajkanju, komentiranju ili dijeljenju sadržaja nego Facebook korisnici te 120 puta više nego korisnici Twittera. Razlog naglog porasta je potreba korisnika za dijeljenjem svojih sadržaja, doživljaja, reakcija i iskustava pri čemu je ključna Instagramova mogućnost promoviranja i dijeljenja vizualnog sadržaja (fotografija i video), a svi koji poznaju svijet marketinga znaju da je upravo vizualni sadržaj na prvome mjestu.

Instagram u Hrvatskoj

Broj korisnika Instagrama u Hrvatskoj popeo se gotovo do 200.000 i još uvijek raste. Najzastupljenija je dobna skupina od 18-24 godine koja broji 85.000 korisnika, ali nije zanemariv ni podatak da ukupno 67.000 korisnika ima između 25 i 54 godine. Žene rađe koriste Instagram tako da ih ima 14% više nego muškaraca. Grad s najviše korisnika je Zagreb – 72.000. Nakon ovih brojki više se ne morate pitati hoće li netko uopće vidjeti vaš post na Instagramu.

Plaćeni oglasi

Facebook je nedavno (listopad 2015.) uveo plaćene oglase na Instagramu (sponsored ads). Nije potrebno čak niti imati Instagram account da bi se Vaš oglas prikazivao, a moguće ga je kreirati u Facebook Business manageru. Kao i za Facebook oglase moguće je odabrati ciljanu publiku i geografsko područje. Više o plaćenim oglasima.

Instagram je namijenjen svima

Vizualni marketing ključan je za svaki brend. Instagram je platforma koju mnoge svjetske tvrtke koriste za promociju kako bi podijelili s drugima svoju priču i viziju, a koristi ga čak 65 od 100 najvećih svjetskih brendova. On je prilika za one koji žele povezati svoj brand sa korisnicima na intimniji, osobniji način.

Sadržaj na Instagramu je jednostavniji za dijeljenje, lakši za razumijevanje i daleko univerzalniji nego ijedan drugi tip sadržaja. Vizualno pripovjedanje je oblik umjetnosti na Instagramu, a da bi pridobili korisnikovu pozornost morate biti aktivni, kreirati sadržaje koji su zanimljivi i usmjeriti ih na ciljanu publiku. Instagram je također vrlo interaktivna mreža koja omogućuje izravno povezivanje sa publikom. Postavljanje upita i dobivanje povratne informacije je iznimno jednostavno.

Instagram-oglasavanje
Slika vrijedi tisuću riječi

Jedan od glavnih uvjeta u 2015. bio je vizualni marketing. Gotovo sve društvene mreže uvele su promjene kako bi povećale njegov udio i pojednostavile pristup istom. Kako vizualni sadržaj postaje sve važniji, Instagram je alat koji omogućuje stvaranje slika i videa visoke kvalitete koji se mogu biti podijeljeni putem drugih društvenih mreža, kao i biti integrirane u web stranicu ili blog. Kako kaže stara poslovica, “slika vrijedi tisuću riječi”, stoga je jasno da nema boljeg načina za ispričati svoju priču nego sa tisuću riječi u samo jednom tranutku.

Učinite svoj brend još boljim

Jedan od razloga zašto svi vole instagram je njegova mogućnost uređivanja slika raznolikim filterima koji omogućuju da poboljšate svoje fotografije i prilagodite ih stilu vašeg brenda. Fotografija omogućuje pogled na vaše poslovanje iz potpuno drukčije perspektive. Bilo da je riječ o vašem poslovanju koje se odviija “iza zastora” (unutar firme) ili želite ukazati na razlike u poslovanju fotografijom “prije-poslije”, dijeljenjem tih fotografija uistinu možete doprinijeti jačanju vašeg brenda. Na taj način pokazujete svojoj publici tko ste zapravo.

Mnogi smatraju da je Instagram samo za one tvrtke koje svoje poslovanje temelje na proizvodnji i prodaji proizvoda. Jasno je da će takve tvrtke imati više proizvoda koje će moći fotografirati i na taj ih način reklamirati, no to nije baš tako. Tvrtke koje prodaju svoje usluge imaju mnoštvo toga za ponuditi. Podijelite slike projekata na kojima ste radili, lokacije na kojima ste djelovali, gradove u kojima ste bili, vaš ured, osoblje, itd. Sve ono što se događa unutar vašeg radnoga dana moguće je zabilježiti fotografijom, jedino što morate je aktivirati svoju kreativnost.

Pokažite svoju osobnost

Svaka tvrtka ima svoju priču. Bilo da ste jedini zaposleni unutar firme ili se ispod vas nalazi stablo zaposlenih, Instagramom možete pokazati ambijent i radnu atmosferu. Slavite li rođendane? Dekorirate li ured u vrijeme praznika? Održavate li natjecanja između ureda? Do čega god držali i što god radili, dijeljenjem fotografija i video sadržaja vaši klijenti upoznaju vašu osobnost.

Dijeljenje sadržaja vaših partnera

Korištenje fotografija i video sadržaja kojeg su kreirali vaši klijenti još je jedan od danas velikih trendova. Drugim riječima, Instagram omogućuje da pristupite tom sadržaju, prenamjenite ga i iskoristite unutar vlastite strategije. Možete koristiti hashtagove, oznake i druge načine kako bih ih podijelili sa svojom publikom, a što je najbolje u cijeloj priči, dobili se odličan sadržaj koji niste morali kreirati sami.

Pratite promet i pospješite svoje poslovanje

Naravno da svakoj društvenoj mreži pristupamo s ciljem da povećamo svoj promet i pospješimo poslovanje. Unutar Instagrama ne postoji aplikacija koja vam omogućuje praćenje i analizu vaših postova, međutim podatke i sadržaje možete pratiti na brz i jednostavan način pomoću Iconosquarea (bivši Statigram)Ova web stranica omogućuje analizu vaših najboljih postova, daje informaciju o vašoj publici,jeste li dobili novog ili izgubili followera, itd. Ukoliko koristite Instagram kao dio svoje poslovne strategije, analiza vaših sadržaja je vrlo važna.

Instagram-oglas

Instagram je zabavan!

Jedan od glavnih razloga zašto koristimo Instagram u poslovanju je taj jer je zabavan, te vam omogućuje da se povežete sa klijentima i ponudite im zabavan i zanimljiv sadržaj. Samo pripazite da vam radni dan ne proleti zabavljajući se.

Što čekate?

Najprije dolazi angažman, a zatim povjerenje klijenata. Instagram kao društvena mreža, kao zajednica u kojoj se posluje i izmjenjuju informacije, jedno je od najboljih mjesta gdje se možete oglašavati i “prijateljski” pristupiti svojim potencijalnim potrošačima ili klijentima. Bez obzira čime se bavite, koji proizvod ili uslugu nudite, vi ste stručnjak u tome što nudite i vaši klijenti imaju što naučiti od vas i vi od njih. Instagram je najbolja društvena i mobilna platforma za sve one koji nastoje ojačati svoj brand i doprijeti do publike. Za one koji to još nisu učinili, vrijeme je!