Blog

Zašto je ulaganje u internet marketing investicija, a ne trošak

internet marketing

Tvrtke često gledaju na marketing kao trošak i time novac koji izdvajaju za web stranicu, Google AdWords, content marketing ili marketing na društvenim mrežama stavljaju u isti koš s najmom ureda, strujom ili plaćama zaposlenika. Što je zapravo trošak? To je sastavni dio svakog poslovanja koji pokušavamo smanjiti što je više moguće. Istina, loše ulaganje u web koji će napraviti "susjedov mali" i AdWords kampanju koju će "složiti" njegov prijatelj sigurno će biti (mali) trošak, ali svaka tvrtka koja se ozbiljno bavi marketingom potrudit će se pretvoriti vaše ulaganje u veći broj klijenata što na kraju rezultira i većom dobiti.

 

 

Povrat investicije (ROI)

Najbitnija stvar u internet marketingu je to što se svi kanali mogu pratiti i detaljno analizirati te na kraju i brojčano prikazati na način koji nije moguć u klasičnom marketingu (oglasu u novinama/časopisu, na TV-u ili radiju).

Na primjer, uložili ste 1000 kuna u Google AdWords oglašavanje ovaj mjesec, a klijenti koje ste pridobili putem tog kanala kupili su vaše proizvode u vrijednosti od 1500 kuna. Vaš povrat investicije je 500 kuna. Vrlo jednostavno, zar ne? Na ovaj način lako ćete saznati koliko vam se ulaganje isplati. 

internet marketing je ulaganje

Iako internet marketing nudi visoku razinu kontrole i analize, to nužno ne znači da ćete odmah vidjeti rezultate. Često treba proći neko vrijeme kako bi se akumuliralo više podataka koji će onda biti i statistički točniji. Recimo da je za svaku novu kampanju potrebno 3-6 mjeseci da bi se mogla vidjeti točna isplativost.

 

 

Dugoročno ili privremeno ulaganje?

Neke internet marketing strategije mogu se nazvati dugoročnim ulaganjima jer nakon njihovog kreiranja i realiziranja ostaje trajna vrijednost za vaš brand koja vam može donositi više klijenata ili kupaca kroz duži vremenski period. Najbolji primjeri za to su content marketing (kreiranje vrijednog sadržaja za klijente na vašim web stranicama/blogu) i SEO (optimiziranje web stranica za što bolju poziciju na Googleu). Na primjer, kada god objavite novi članak na web stranicama, on tamo ostaje "zauvijek" i moguće je da će ga potencijalni klijenti i nakon nekoliko godina pronaći na Googleu i kontaktirati vas.

Za razliku od dugoročnog ulaganja postoje i plaćeni oglasi kod kojih za određenu količinu novca dobijete određenu vidljivost oglasa ili broj klikova na vašu web stranicu. To su, na primjer, oglasi na Google tražilici ili Facebooku. Kod njih jednostavnim pregledom real-time podataka možete nastaviti ulagati u kampanje koje se pokazuju uspješnijima, a zaustaviti one koje nisu toliko efektivne. Iako su ti kanali internet marketinga iznimno učinkoviti oni prestaju "dovoditi klijente" kada ih prestanete plaćati.

 

 

Kako odrediti budžet koji će donositi rezultate?

Prva stvar koju morate definirati su vaši poslovni ciljevi, to jest ključni pokazatelji uspješnosti (eng. key performance indicators = KPI). Morate znati što zapravo želite postići marketingom. Želite li pridobiti direktne kupce u vašem web shopu? Želite da vas potencijalni klijenti kontaktiraju? Želite ojačati svijest o vašem brandu?
Nakon što ste odredili KPI-jeve savjetujete se sa stručnjakom u internet marketingu koju će Vam predložiti najbolju strategiju za vaš slučaj. Tada slijedi period "testiranja" u kojem ćete točno vidjeti putem kojeg kanala ispunjavate najviše ciljeva. Na kraju ćete, logično, uložiti najviše u kanal koji se pokazao najuspješnijim, ali pritom ne zanemarujući i one koji bi vam mogli donijeti dugoročnu dobrobit (a za koje kratko testiranje ne može pokazati rezultate).

 

 

Prestanite trošiti! Počnite investirati!

Kada naučite gledati na internet marketing kao ulaganje, a ne kao na troškove tada možete početi planirati svoj budžet i optimizirati strategiju za što bolji povrat investicije. I privremena i dugoročna ulaganja imaju svoje prednosti, a što bolje razumijete razliku između njih i bolje ih proučite, lakše ćete spoznati što vašem poslovanju više paše. Iako dugoročna ulaganja mogu u konačnici biti isplativija, to ne znači da su privremena loša. Umjesto da odaberete između jedne od tih dviju strategija idealno bi bilo pronaći pravi balans i investirati u one kanale koji daju bolje rezultate u vašem slučaju (vašoj branši).

 

Možda će vas zanimati još neki od naših članaka...

Kontaktirajte nas ukoliko želite neku od usluga internet marketinga

Polja označena * su obavezna.