strucnjak za internet marketing ili agencija

Zaposliti stručnjaka za internet marketing ili angažirati agenciju

Posted on Posted in Internet marketing

Ne postoji više tvrtka kojoj ne treba internet marketing i svi vlasnici/direktori/osobeodgovornezamarketing, ako već nisu, naći će se u situaciji da moraju birati hoće li zaposliti stručnjaka (in-house) ili unajmiti tvrtku koja se bavi digitalnim marketingom.

Odgovor na to pitanje nije jednostavan. Nekada ima smisla napraviti in-house tim, nekada je bolje outsourceati, a nekada kombinirati obje opcije. Kada pričamo o digitalnom marketingu mislimo na: PPC marketing, SEO, web dizajn, content marketing, email marketing, itd. To je prilično široko područje da bi se njime bavili sami, onako usput, kad stignete.

Teško je precizno savjetovati i reći da u situaciji A uvijek outsourceate, a u situaciji B uvijek zaposlite nekoga u firmi. Previše je faktora o kojima to ovisi. Svaka situacija i trenutna pozicija tvrtke na tržištu je jedinstvena i treba joj se posebno posvetiti. Gotovo je nemoguće savjetovati što je bolje, ali zato nudimo nekoliko smjernica pomoću kojih ćete lakše odlučiti.

 

 

Budžet

Koliko vas košta zaposliti jednu osobu (ili više njih), a koliko da unajmite agenciju koja je specijalizirana za digitalni marketing?

Recimo da ste spremni za oglašavanje na internetu izdvojiti mjesečno 500-800 kuna. U tom slučaju imate taman dovoljno novaca za "malog od susjeda" koji "se kuži u SEO". 🙂

Neke tvrtke koje se bave digitalnim marketingom radit će što god od njih tražite i obećati vam svašta za malo novaca. Savjetujemo da još jednom provjerite kome dajete svoj novac ili pokušate s probnim periodom od 3-6 mjeseci da procijenite isplativost investicije (da, internet marketing je investicija, ne trošak).

Outsourceanje dobre agencije za digitalni marketing koštat će vas minimalno 2000 kuna za korištenje jednog do dva kanala internet marketinga ili 6-7000 kuna za "napad iz svih oružja". Ovdje govorimo o nižim cijenama i manjim agencijama, a i svaka branša je posebna i točne cijene se određuju tek nakon sastanka s klijentom.

Cijena zapošljavanja in-house specijalista za digitalni marketing je oko 11.000 kn mjesečno (bruto). Naravno, u Hrvatskoj ćete vjerojatno naći nekoga tko će vam raditi i za 5000 kn, ali njegove vještine i znanje su vrlo upitni.

Bitno je reći i da zapošljavanje jedne osobe možda neće biti dovoljno. Već smo spomenuli koliko je internet marketing široko područje i teško je naći osobu koja je stručnjak u svemu. Agencije, s druge strane, imaju više zaposlenika i svaki je specijaliziran za neko područje. Osim same razlike u novcu, za zaposlenika morate osigurati ured, opremu, plaćati mu seminare, pa on ide na bolovanje, pa je na godišnjem... Agencija je uvijek tu.

 

 

Poslovni model

Da li je internet marketing ključni i kritični dio vašeg poslovnog modela? Ako pogriješite, hoće li vaša tvrtka propasti? Ukoliko ste tvrtka koja je okrenuta isključivo online poslovanju i to vam je glavni izvor prihoda, tada je logično da ćete zaposliti svoj tim ljudi koji će upravljati strategijom internet marketinga.

Ako vaša tvrtka nije u potpunosti ovisna o digitalnom marketingu tada će vjerojatno biti bolje da angažirate agenciju.

 

 

Prednosti internet marketing agencija

  • imaju više zaposlenika i svaki je stručnjak u svome području
  • neprestano prate trendove na području internet marketinga (to im je posao 🙂 )
  • brzo se prilagođavaju vašim potrebama radi iskustva i već "uhodanih" strategija
  • mogu objektivno procijeniti stanje vaše tvrtke jer su "vanjski promatrač"
  • imaju reference koje dokazuju njihovo znanje i uspješnost (za razliku od većine ljudi koje zapošljavate i za koje ćete tek otkriti koliko vrijede)

 

Nedostaci internet marketing agencija

  • vi niste jedini klijent agencije i ne mogu vam posvetiti puno radno vrijeme, cijeli dan, svaki dan (osim ako to posebno ne platite)

 

 

Prednosti zapošljavanja in-house stručnjaka

  • full-time predanost poslu za vas, svaki dan, cijeli dan (ako ne rade u fušu)
  • potpuno razumijevanje branše kojom se bavite radi svakodnevne interakcije s kolegama iz svih odjela tvrtke
  • fizička prisutnost i često dogovaranje aktivnosti

 

Nedostaci in-house stručnjaka

  • priznajte, kao i većina tvrtki pokušat ćete naći osobu koju ćete plaćati što manje, dakle početnika. Iskusni marketingaši su vrlo skupi.
  • morate plaćati edukaciju zaposlenika - ukoliko ne budete, zaostajat će i neće kvalitetno obavljati posao
  • često se dešava da zaposlenici u firmi zbog utjecaja nadređenih počnu razmišljati "usko", a ne outside the box kao što bi trebali

 

 

Zaključak

Nadamo se da smo vam barem malo pomogli u odluci. Naš idealan model je zajednička suradnja i često planiranje akcija s tvrtkama za koje radimo, neovisno imale one stručnjake za internet marketing ili ne. Prije finalne odluke uzmite u obzir sve faktore koje smo nabrojali (vjerojatno ih ima još, ali ovih smo se mi sjetili) i POČNITE! Nemojte više poslovati offline!

 

 

Želite nam postaviti pitanje?

Polja označena * su obavezna.