SEO-content-marketing

Povezanost SEO-a i content marketinga

Posted on Posted in Blog

Content marketing => najvažniji element SEO-a

Kupci (i svi oni koji traže neku informaciju, proizvod ili uslugu) rijetko će kliknuti na treću ili četvrtu stranicu Googlea kako bi pronašli ono što im treba. Vjerojatno ste u ovom prepoznali i sami sebe. Sada kada nam je to jasno, vrlo je važno da i sami budete visoko pozicionirani na Google tražilici, tj. u rezultatima pretraživanja.

Sigurni smo da se kod pojedinaca javljaju i male nejasnoće kada je riječ o odnosu SEO-a i content marketinga, tj. kada pričamo o povezanosti ovih dvaju elemenata. Nadopunjuju li se oni? Jesu li u međusobnom sukobu? Ukoliko je tako, je li ih moguće povezati prisilno?

U jednom od prethodnih postova objasnili smo važnost content marketinga za uspješno poslovanje svake tvrtke. Spomenuli smo njegovu usku povezanost sa SEO-om. U nastavku ćemo objasniti i zašto je to tako - zašto se oni međusobno nadopunjuju i “funkcioniraju” zajedno?

Istina je da neki ljudi smatraju da content marketing smanjuje potrebu za SEO-om, kao što se može vidjeti iz sljedećih naslova…

Content marketing overtakes SEO

…što zapravo i nema smisla. Osnova svakog uspješnog SEO-a je kvalitetan content marketing. SEO i content marketing se međusobno “isprepliću”.

Kako bi lakše razumjeli povezanost ova dva elementa prikazati ćemo ih na sljedeći način. 

Neispravan način:

seo-content-ne-ispravno

Ispravan način:

seo-content-ispravno

Mogli bi reći da SEO “zapovijeda”,  a content marketing “slijedi” upute koje mu nalaže SEO. Zamislite to kao razgovor dvoje ljudi:

 

SEO i Content marketingIz ovoga možemo zaključiti da SEO zapovijeda sadržajem, a content marketing obuhvaća taj sadržaj. Na postoji način na koji bi SEO funkcionirao bez content marketinga. SEO se temelji na rečenicama, člancima, objavljenom sadržaju, ključnim riječima, itd. Zato kada SEO kaže: “Trebam još sadržaja”, content marketing odgovara: “Ja ću se pobrinuti za to!”

SEO treba ključne riječi. Content marketing sadrži ključne riječi.

Svi će se složiti da je najvažnija komponenta SEO-a ključna riječ (keyword). Google ih koristi, istražuje i na osnovu njih pozicionira/rangira vašu web stranicu pri pretraživanju. Jedini ispravan način da dobro iskoristite ključne riječi je da ih strateški integrirate u svoj sadržaj, napišete i prilagodite ih za čitatelje. Međutim, Google će vas “srušiti” ukoliko inzistirate na pretjeranom korištenju ključnih riječi. Iz tog razloga je važan način pisanja i odnos SEO-a i content marketinga.

SEO obožava linkove.

SEO obožava linkove koji vode na vašu web stranicu ili na neki od vaših ranije objavljenih članaka. Kako bi se to dogodilo važno je kreirati kvalitetan i zanimljiv sadržaj te od čitatelja dobiti povratnu informaciju, na način da i on sam podjeli vaš sadržaj sa drugima. Ovo je izuzetan način za postizanje uspješnog SEO-a, no da biste to postigli morate imati sadržaj vrijedan dijeljenja.

SEO zahtijeva tehničku optimizaciju web stranice.

Istina je da vam za uspješan SEO treba mnogo više od objavljenih članaka, ključnih riječi i linkova, te da on koristi odgovarajuće oznake, algoritme, uzima u obzir različite parametre, itd. Međutim i ta tehnička optimizacija usmjerena je za dobrobit korisnika, s ciljem da mu se isporuče tražene informacije bez obzira na to pretražuje li korisnik ili čita sadržaj.

Izradite sitemap! Zašto? Trebate ga kako bi korisnik lakše pronašao i pristupio vašem sadržaju. Izradite robot.txt file! Zašto? Kako bi Googleu olakšali posao dok “pregledava” vašu stranicu, što se neposredno odražava da vaš sadržaj bude zamjećen i od strane korisnika. Implementirajte tagove u postove! Zašto su vam potrebni pravi tagovi u pravo vrijeme? Kako bi vaš sadržaj bio indeksiran i popraćen od strane čitatelja. Zaključak; opet se sve svodi sadržaj.

SEO neprestano zahtijeva novi sadržaj.

Google voli novi sadržaj. Ukoliko poznajete SEO, znate i da Google konstantno indeksira sadržaj vaših web stranica. Ako ste objavili članak o nekoj temi i postigli dobar rezultat na Googleu to ne znači da je tu vaš posao gotov. Netko drugi će s vremenom napisati bolji članak, a vaš će padati Googleovim rezultatima sve dok ne padne u zaborav. Takve scenarije možete spriječiti stalnim osvježavanjem sadržaja, pisanjem novih članaka o temama koje su čitateljima bile zanimljive (pratite Google Analytics) i linkanjem među starim i novim člancima.
Dobar SEO podrazumijeva konstantnu objavu sadržaja, tj. kvalitetan content marketing.

Možemo zaključiti da su SEO i content marketing danas toliko isprepleteni da ne mogu jedno bez drugoga i zato pišite, stvarajte zanimljiv sadržaj! Pravo vrijeme da počnete je SADA!

Izvor: Kissmetrics blog